طعم و بوی بد گوشت منجر به پلمب یک تعویض روغنی شد!

اعتمادآنلاین|

علی سلیمانی افزود: با بررسی و آزمایش‌هایی که روی گوشت صورت گرفت، مشخص شد گوشت و جگر و کلیه امعاء و احشاء این گوسفند بو و طعم بسیار نامطبوعی دارد؛ به همین دلیل گوشت غیرقابل مصرف اعلام شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با پیگیری موضوع مشخص شد گوسفند زنده از متصدی یک تعویض روغنی که در یکی از سایت‌ها تبلیغ کرده بود، خریداری شده و متصدی تعویض روغنی هم گوسفند را آورده و هم اقدام به ذبح غیرمجاز در منزل مسکونی این خانواده کرده بود که پس از پخت و پز این مصرف‌کنندگان متوجه بوی نا مطبوع گوشت می‌شوند.

سلیمانی تصریح کرد: متصدی تعویض روغن محلی را به صورت غیرمجاز در آخر مغازه تعبیه کرده و اقدام به فروش و بعضا کشتار غیرمجاز دام می‌کرد.

وی توضیح داد: پس از بررسی کارشناسان دامپزشکی مشخص شد دام به علت تشنگی از یک مایع شیمیایی موجود در تعویض روغنی خورده و این مایع در داخل بافت گوشت و جگر نفوذ کرده بود.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: اقدام این متخلف بهداشتی بسیار مخاطره‌آمیز بود و هر لحظه امکان مسمومیت افراد مصرف‌کننده را به دنبال داشت؛ لذا لاشه گوشت مورد نظر جمع‌آوری و متخلف با دستور دادستان بازداشت و مغازه که به نوعی هم محل نگهداری دام بود هم قصابی و هم تعویض روغن با حضور رئیس اماکن نیروی انتظامی پلمب شد.

وی یادآورشد: نگهداری دام در مجاورت مواد شیمیایی بسیار مخاطره‌آمیز است و ذبح غیرمجاز و خارج از گشتارگاه برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نیشابور سلیمانی از شهروندان خواست به هیچ عنوان برای تهیه گوشت به افراد متفرقه اعتماد نکنند و از خرید گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها و شهرها اجتناب کنند زیرا اینگونه دام‌ها علاوه بر آنکه تغذیه مناسبی ندارد، بیماری‌های مشترک زیادی مانند تب کریمه کنگو، سیاه‌زخم و بروسلوز را به انسان‌ها منتقل می‌کنند و افراد با نادیده گرفتن این تذکرات سلامتی خود و خانواده‌شان را به مخاطره می‌اندازند.

پست بعدی

همسرکشی در خیابان تیردوقلو/ قاتل دستگیر شد

چ ژوئن 22 , 2022
مرد ۲۴ ساله تبعه افغانستان به عنوان اولین متهم قتل همسرش دستگیر شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000