ترکیه منتشرکنندگان اخبار کذب را به زندان می‌فرستد

اعتمادآنلاین|

در صورت انتشار اخبار کذب در فضای مجازی در ترکیه، فرد خاطی تا سه سال به زندان خواهد رفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند، کمیته قضایی پارلمان ترکیه با لایحه مبارزه با اطلاعات فیک و گمراه‌کننده در فضای مجازی موافقت کرد.

در این لایحه که با مشارکت حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی تهیه شده است، نشر هر نوع اطلاعات گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورتی که به اثبات برسد برای ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی دست به این کار زده، به یک تا سه سال زندان محکوم خواهد شد، این در حالی است که اگر مشخص شود اقدام مذکور سازماندهی شده است، امکان دارد مجازات دوچندان برایش در نظر گرفته شود.

قرار است این لایحه به زودی، پیش از پایان دوره قانون‌گذاری فعلی، برای تصویب در صحن عمومی پارلمان ترکیه به رأی گذاشته شود.

پست بعدی

به حمایت از مردم و دولت سوریه در تمامیت ارضی کشورشان ادامه می‌دهیم

س ژوئن 21 , 2022
اعتمادآنلاین| مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی خود در نشست روز دوشنبه ۳۰ خرداد شورای امنیت در مورد تحولات بشردوستانه سوریه، با محکوم کردن تجاوزات و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سوریه اظهار داشت: رژیم اسرائیل به نقض حاکمیت و تمامیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000