نفوذ غبار به ۶ استان/ بارش باران در ۳ استان

اعتمادآنلاین|

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تقویت گرادیان فشاری و نفوذ غبار و خیزش و نفوذ گردوخاک، وزش باد شدید موقت از سه‌شنبه (۳۱ خرداد) تا چهارشنبه (اول تیر)خبر داد.

به گزارش ایسنا، این پدیده روز سه‌شنبه در خوزستان، ایلام، و چهارشنبه در خوزستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان و قم مورد انتظار است. این مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد، احتمال تاخیر و لغو پرواز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌های حساس، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را توصیه می‌کند.

این سازمان با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ از دوشنبه (۳۰ خرداد) تا چهارشنبه( اول تیر) خبر داد.

این مخاطره جوی روز دوشنبه در مازندران، ارتفاعات سمنان و شرق تهران، سه‌شنبه در ارتفاعات مازندران و تهران و چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل دور از انتظار نیست.

بر اثر این مخاطره احتمال وقوع صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از وزش باد شدید، در نقاط مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از دوشنبه(۳۰ خرداد) تا چهارشنبه (اول تیر) خبر داد.

این پدیده جوی روز دوشنبه در شرق کرمان، سمنان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال شرق اصفهان، تهران، قم، غرب خوزستان و ایلام، سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی و چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، قزوین، مرکزی، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، سمنان، ایلام، شمال فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد بویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز در دستور کار قرار گیرد.

این سازمان در ادامه با صدور هشدار زردرنگ دیگری از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج ۱تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲تا ۳ متر در فراساحل از پیش از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه ( ۱ تا ۳ تیر) در تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

در این شرایط جوی احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی مورد انتظار است.

به توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی در ادامه با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش سرعت باد و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه (۱ تا ۲ تیر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل در نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، در استانهای مازندران و گلستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پست بعدی

فرمانده دانشگاه امام حسین : شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود، تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت

د ژوئن 20 , 2022
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت : سردار حسنی گفت:باید با روش های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000