همدستی ایرانی خارج‌نشین با یک آفریقایی برای اغفال طعمه‌های زودباور

اعتمادآنلاین|

کلاهبرداری که خودش را با عنوان فرد نیکوکار ساکن خارج از کشور معرفی می‌کرد و شهروندان را فریب می داد، به دام افتاد.

به گزارش اعتماد آنلاین، شخصی ب پلیس فتا مراجعه کرد و در شکایتی گفت: در اینستاگرام با یک ایرانی ساکن خارج از کشور آشنا شدم. او که وانمود می‌کرد فردی خیر است گفت می‌خواهد هدیه‌ای برایم ارسال کند و البته از من خواست خودم هزینه پست را بپردازم. او با این ترفند از من 60 میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

کارشناسان پلیس پس از ثبت اظهارات شاکی، اقدامات اولیه را آغاز کردند و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی برای پرداخت هزینه ارسال بسته هدیه فریب خورده و مبلغ 60 میلیون تومان را به حساب شخصی ناشناس واریز کرده و پس از آن با توجه به عدم ارسال بسته و پاسخگو نبودن فرد ناشناس متوجه کلاهبرداری شده است.

پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و ملی پلیس فتا شهرستان ملارد و بررسی پرینت حساب شاکی، مشخص شد مبلغ به حساب شخصی ایرانی که در یکی از کشورهای همجوار ساکن است، انتقال داده شده است . با اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی که به صورت پوششی انجام گرفت متهم به کشور بازگردانده و به پلیس فتای شهرستان ملارد منتقل شد.

متهم در بازجویی‌ها گفت: با فردی که شهروند یکی از کشورهای آفریقایی بود آشنا شدم و با همکاری یکدیگر با سوءاستفاده از اعتماد مردم اقدام به فریب آنان کرده و کلاهبرداری می‌کردیم.

سرهنگ موسوی، رئیس پلیس فتا ویژه غرب استان تهران در این رابطه به مردم هشدار داد: در صورتی که به طور غیرمعمول افرادی از کشورهای خارجی در شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط گرفتند مراقب کلاهبرداری‌هایی از این قبیل مانند ارسال بسته‌های گرانبها و یا انجام امور خیریه باشید و از در اختیار دادن اطلاعات هویتی و بانکی و یا واریز مبالغی برای هزینه انتقال خودداری کنید.

پست بعدی

گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط ایران و ترکمنستان کاملاً به نفع هر دو کشور است

چ ژوئن 15 , 2022
اعتمادآنلاین| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار سردار بردی محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان و هیئت همراه، گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط را کاملاً به نفع هر دو کشور دانستند و گفتند: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با کشورهای همسایه است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000