تقلای بنت و لاپید برای حفظ ستونهای لرزان کابینه/ خط و نشان لیکود برای بازگشت به قدرت

اعتمادآنلاین|

«یاییر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز پیامی به اعضای کابینه ائتلافی این رژیم فرستاد که نشان از دل نگرانی جدی او از سقوط کابینه با توجه به تشدید بحران سیاسی در این رژیم دارد.

به گزارش ایرنا، او در این پیام به طور ضمنی به مخالفت های داخلی با کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و در عین حال تلاش کرد تا دغدغه ها و دل نگرانی های خود را پشت الفاظ دلگرم کننده پنهان کند.

به گفته شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، لاپید در پیام خود برای اعضای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی گفت که "به این کابینه اعتقاد دارد و برای (بقای) آن مبارزه خواهد کرد".

او با اشاره به مخالفان داخلی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی افزود: "کسانی که این کابینه را از درون به خطر می اندازند، باید بدانند که تاوان آن را خواهند داد، من پیشنهاد بهتری دارم. با هم برای نجات این کابینه بجنگیم و آن را نگه داریم. این کابینه به رغم همه مشکلات و چالشها تشکیل شده و اگر ایجاب کند با همه این چالشها به کار خود ادامه می دهد".

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: "اقدام درست برای اسرائیل همین است، ناامید نشوید زیرا ناامیدی احمقانه است… اگر این دولت سقوط کند، به این معنا خواهد بود که تنها سیاست موفق، سیاست تحریک و تنش آفرینی است. این (وضعیت) غیرقابل قبول است."

پیشتر نیز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به کناره گیری یکی از شرکای کابینه ائتلافی خود اعتراف کرد که آینده رژیم صهیونیستی در خطر است.

بنت یک هفته پیش در پیامی که در یک پایگاه اجتماعی انتشار یافت، گفت: اسراییل در برابر یک آزمون واقعی ایستاده است و شاهد حالت بی سابقه ای از نزدیک شدن به فروپاشی است و با یک دو راهی تاریخی مواجه است.

وی گفت: ما هم اکنون وارد یک آشوب و گردونه بی پایان انتخابات شده ایم و کابینه فلج شده است.

بنت همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و مخالفان سیاسی کابینه خود را به «سمپاشی و آشوب افکنی» متهم کرد.

نفتالی بنت در مصاحبه با مجله اکونومیست نیز گفته بود که ائتلاف حزبش در حال از هم پاشیدن است و اعضای آن بر سر موارد بسیار کمی توافق دارند.

اما در مقابل این تقلای بنت و لاپید برای حفظ ستون های لرزان کابینه ائتلافی خود، «یاریو لوین» نماینده حزب دست راستی لیکود تاکید کرد که این حزب "تسلیم هیچ گونه باج خواهی نمی شود و با صبر برای تغییر کابینه بد فعلی، سخت تلاش می کند" .

او افزود: اگر حزب لیکود دوباره سکان قدرت را در دست بگیرد، اصلاحات اساسی در سیستم قضایی را در دستور کار خود قرار می دهد و اجازه ورود نیروهای جدیدی را به صحنه خواهد داد زیرا آن را گامی حیاتی برای آینده (رژیم صهیونیستی) می داند.

«گیدا ریناوی زعبی» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب "میرتس" اوایل خردادماه جاری از پارلمان و طبیعتا از ائتلاف حاکم در این رژیم کناره گیری کرد.

با کناره گیری زعبی از ائتلاف حاکم، تعداد کرسی های این ائتلاف در پارلمان به ۵۹ کرسی رسید و در اقلیت قرار گرفت اما زعبی دو هفته پیش از تصمیم خود صرف نظر کرد تا کرسی های ائتلاف حاکم در پارلمان در همان ۶۰ کرسی باقی بماند.

ائتلاف حاکم اساسا ۶۱ کرسی داشت که ماه آوریل گذشته یکی از نمایندگان پارلمان این رژیم به نام »عدیت سیلمان» از حزب «یمینا» از حمایت خود از کابینه ائتلافی کنار کشید تا تعداد کرسی های ائتلاف حاکم در پارلمان به ۶۰ کرسی کاهش یابد.

پارلمان رژیم صهونیستی ۱۲۰ کرسی دارد که هم اکنون ۶۰ کرسی از آن ائتلاف حاکم و ۶۰ کرسی در دست جناح اپوزیسیون است.

کابینه ائتلافی بنت و لاپید یک کابینه نامتجانس است زیرا در آن از طیف راست گرفته تا میانه و چپ با عقاید و تفکرات کاملا متفاوت و بعضا متضاد عضویت دارند.

این کابینه متشکل از احزاب راستگرای "یمینا، اسرائیل بیتنا، امید جدید" و احزاب میانه "آبی – سفید، آینده وجود دارد و کار" و حزب چپگرای "میرتس" به همراه "فهرست عربی یکپارچه" به ریاست "منصور عباس" است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی "اسرائیل تایمز"، نتایج جدید یک نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، فراکسیون نتانیاهو ۵۹ کرسی پارلمان را از آن خود خواهد کرد که این فراکسیون را به داشتن اکثریت در پارلمان نزدیک خواهد کرد اما این نظرسنجی در عین حال اشاره می کند که در صورت فروپاشی کابینه ائتلافی کنونی، رکود سیاسی بیشتر خواهد شد.

رژیم صهیونیستی تاکنون چهار انتخابات پارلمانی دشوار را از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار کرده که به تشکیل کابینه های شکننده منجر شده است.

پست بعدی

حدود ۳۰ هکتار از عرصه‌ طبیعی میانکاله در آتش سوخت

ش ژوئن 11 , 2022
اعتمادآنلاین| عطاالله کاویان افزود: آتش‌سوزی پنج شنبه شب در نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله آغاز شد که بلافصله مامورین اجرایی محیط زیست مستقر در این پناهگاه به محل حریق اعزام شدند و پس از چند ساعت تلاش موفق به اطفاء حریق شدند، اما بدلیل باد وزش شدید، آتش مجددا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000