چگونه فاو را گرفتیم؟

اعتمادآنلاین|

مسئول وقت محور لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) گفت: ایستادگی نیروهای این لشکر به‌گونه‌ای بود که هنگامی‌که آن‌ها در خط اول در " فاو" در برابر عراقی‌ها مبارزه می‌کردند؛ ارتش بعثی با رخنه و دور زدن نیروها، به پشت آن‌ها در خطوط بعدی رسیده و قرارگاه تاکتیکی شهید صادقی را تصرف می‌کند.

به گزارش ایسنا، ششمین جلسه شورای مطالعات راهبردی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سال ۱۴۰۱ با حضور سردار علی‌محمد نائینی؛ رئیس مرکز، مشاورین، برخی از راویان، فرماندهان قرارگاه‌ها و لشکرهای عملیاتی در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

در این جلسه که در تداوم سلسله جلسات بررسی تحولات مقطع پایانی جنگ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد؛ سردار ابوالفضل شکارچی؛ مسئول وقت محور لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) که اکنون سخنگوی ارشد نیروهای مسلح است، به تشریح عملکرد یگان دریایی این لشکر در ماجرای بازپس‌گیری فاو توسط عراق پرداخت.

وی با اشاره به درگیر بودن بخش اعظمی از نیروهای این لشکر در مقطع سقوط فاو در غرب و در چارچوب عملیات «والفجر ۱۰» بیان کرد:یگان دریایی لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در این مقطع در فاو و بین جاده البحار و رودخانه اروند مستقر بود که در سمت راست آن تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) و در سمت چپ آن نیز لشکر ۸ نجف اشرف به فرماندهی سردار شهید احمد کاظمی مستقر بودند.

سردار شکارچی ضمن تشریح حمله همه‌جانبه و ناجوانمردانه ارتش بعثی به فاو که با بکار گیری میزان فراوانی از بمب‌ها و سلاح‌های شیمیایی همراه بود؛ گفت: یگان دریایی این لشکر از یگان‌هایی بود که مقاومت جانانه‌ای در برابر ارتش بعثی در فاو از خود نشان داد و علی‌رغم درخواست‌های مکرر فرماندهان مبنی بر عقب‌نشینی، تا دقایق آخر سقوط فاو به دفاع در برابر بعثی‌ها پرداخت.

شکارچی خاطرنشان کرد: ایستادگی نیروهای این لشکر به‌گونه‌ای بود که هنگامی‌که آن‌ها در خط اول در فاو در برابر عراقی‌ها مبارزه می‌کردند؛ ارتش بعثی با رخنه و دور زدن نیروها، به پشت آن‌ها در خطوط بعدی رسیده و قرارگاه تاکتیکی شهید صادقی را تصرف می‌کند.

وی در پایان با اشاره به رشادت‌های یکی از فرمانده گردان‌های لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع)؛ بیان کرد: شهید نظام فتحی در جریان عقب‌نشینی، نیروهای گردان خود را یک‌به‌یک به عقب فرستاده و خود به‌عنوان آخرین نفر تصمیم به عقب‌نشینی می‌گیرد که در همان‌جا نیز به فیض شهادت نائل می‌آید.

پست بعدی

ارز دارو و نان حذف نخواهد شد / دولت رئیسی برنامه‌ای برای افزایش بنزین ندارد

پ ژوئن 9 , 2022
اعتمادآنلاین| علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در برنامه «صف اول» که با موضوع « ریل گذاری اقتصادی دولت برای ارتقای معیشت مردم» روی آنتن شبکه ۶ سیما رفت، اظهار داشت: شعار اساسی دولت سیزدهم عدالت محوری است که نمونه آن را در حوزه سلامت دیدیم که حدود ۶ میلیون نفر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000