تهران طوفانی می‌شود/ باد شدید و خیزش گردوخاک در جنوب پایتخت

اعتمادآنلاین|

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی با وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه‌جنوب و جنوب غرب همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

​به گزارش فارس، برای امروز ۱۸ خرداد در دامنه‌ها و ارتفاعات شرق استان گاهی وقوع رگبار، باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است و از امروز تا ۲۱ خرداد شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

آسمان تهران فردا ۱۹ خرداد صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه ۲۰ خرداد صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در بعد از ظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گردوخاک به‌ویژه در نواحی غرب، مرکز و جنوب استان از بعد از ظهر چهارشنبه تا پنج‌شنبه ۱۸ تا ۱۹ خرداد خبر داد.

امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در این خصوص گفت: تهران تا دو ساعت دیگر همانند دیروز شاهد وزش باد شدید خواهد بود و هم اکنون در استان‌های همدان، مرکزی و لرستان وزش باد شدید دیده می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان، آسیب به سازه‌های موقت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی، استحکام سازه‌های موقت و داربست‌ها، عدم پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان، احتیاط در تردد جاده‌ای و خودداری از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و گلایدر، مدیریت و محافظت از صنایع و دستگاه‌های حساس به گردوخاک را توصیه می‌کند.

پست بعدی

ساعات کاری ادارات اردبیل از ۲۱ خرداد تغییر می‌کند

چ ژوئن 8 , 2022
اعتمادآنلاین| ​کاظم دبیر، ظهر امروز اظهار کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق، تغییر ساعات کاری ادارات از ۲۱ خرداد‌ماه آغاز و تا سوم شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش فارس، وی افزود: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی از روز شنبه ۲۱ خرداد از ساعت ۷ صبح تا ساعت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000