آمریکا حاضر به لغو تحریم‌های روسیه نیست، حتی برای تامین غلات

اعتمادآنلاین|

یکی از مقامات آمریکایی تاکید کرد، درخواست‌های مسکو برای لغو تحریم‌ها در بحبوحه بحران غذایی در حال ظهور برابر با "دیپلماسی اخاذی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: واشنگتن با توافقی در رابطه با صادرات غلات که شامل لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه باشد، موافقت نخواهد کرد.

یکی دیگر از مقامات آگاه روز یکشنبه به پولیتیکو گفت، پیشنهادات مسکو مذاکرات "شکننده‌ای" را که سازمان ملل با روسیه برگزار کرده است، پیچیده می‌کند.

پولیتیکو گزارش داد، مقامات آمریکایی در حال حاضر با دقت این مذاکرات و همچنین مذاکرات مجزای روسیه با ترکیه در رابطه با صادرات امن غلات اوکراینی را زیر نظر دارند.

اوکراین و روسیه تقریبا یک سوم از تولیدات گندم و جو و نیمی از روغن آفتابگردان جهان را تشکیل می‌دهند. غرب، روسیه را به متوقف کردن صادرات غلات از اوکراین متهم کرده است. اما روسیه ضمن آنکه بارها این ادعا را رد کرده، تاکید دارد که به محض آنکه مین‌های دریایی اوکراینی پاکسازی شوند، این بنادر بازگشایی خواهند شد.

پست بعدی

غربی‌ها در آژانس به دنبال ارسال پیام به ایران هستند اما درهای دیپلماسی را به طور کامل نمی‌بندند

د ژوئن 6 , 2022
اعتمادآنلاین| قطعنامه ای که توسط ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان تهیه شده، نشانه ای از بی صبری فزاینده آنهاست به طوریکه دیپلمات‌ها هشدار می دهند پنجره نجات توافق تاریخی در حال بسته شدن است. به گزاش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000