صادرات گازهای خالص روسیه محدود شد

اعتمادآنلاین|

محدودیت صادرات گازهای خالص از روسیه، کمبود عرضه در بازار تراشه جهانی را تشدید خواهد کرد. اوکراین یکی از بزرگترین تامین کنندگان گازهای خالص بود تا این که تولید در کارخانه‌های این کشور در شهرهای ماریوپل و اودسا در مارس متوقف شد.

به گزارش ایسنا، دولت روسیه اعلام کرد صادرات گازهای خالص که روسیه سابق بر این به ژاپن و کشورهای دیگر عرضه می‌کرد، با اجازه دولتی ویژه تا ۳۱ دسامبر، مجاز خواهد بود.

واسیلی شاپاک، معاون وزیر بازرگانی روسیه گفت: این اقدام فرصتی برای تنظیم مجدد زنجیره‌هایی فراهم خواهد کرد که اکنون شکسته شده اند و زنجیره‌های جدیدی ساخته می‌شوند.

روسیه در ۳۰ درصد از عرضه جهانی سه گاز خالص شامل نئون، کریپتون و زنون، سهم دارد.

تایوان که بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان است، محدودیتهایی روی صادرات این محصول به روسیه در پی حمله نظامی مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه، اعمال کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شاپاک گفت: ما قصد داریم ظرفیت تولید گازهای خالص را در آینده نزدیک افزایش دهیم. بر این باوریم که فرصت شنیده شدن در این زنجیره جهانی را خواهیم داشت و اگر لازم باشد مذاکرات با منفعت دو جانبه با همکارانمان برگزار کنیم، این به ما مزیت رقابتی می‌دهد.

پست بعدی

حزب الله بیش از ۱۰۰ هزار موشک دارد

ی ژوئن 5 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی برآورد کرده‌اند که حزب الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار نوع موشک مختلف در اختیار دارد. به گزارش مهر، به نقل از معا، این روزنامه گزارش داد: انبارهای موشکی حزب الله از زمان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000