رشد صادرات کالاهای غیرنفتی ایران/ خروج استان بوشهر از ‌رکود و افزایش رونق اقتصادی

اعتمادآنلاین|

توسعه صادرات غیر نفتی یکی از سیاست‌های مهم دولت است که با افزایش ارتباطات با کشورهای منطقه و اقدامات حوزه سیاسی این مهم محقق شده است.استان بوشهر در جوار خلیج‌فارس از ظرفیت مهمی در حوزه تجارت برخوردار است که توسعه روابط به کشورهای همسایه خلیج‌فارس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.جام جهانی فوتبال قطر ظرفیت مهمی برای توسعه صادرات از استان بوشهر به این کشور فراهم کرده که آمارها حکایت از افزایش صادرات از بنادر دیر و بوشهر به قطر است.

به گزارش تسنیم، بوشهر که از دیرباز به‌عنوان دروازه تجارت و بازرگانی ایران شناخته می‌شد دارای بنادر تجاری و گمرکات متعدد است که نقش قابل توجهی در امر صادرات محصولات مختلف به کشورهای هدف دارد.آمارها نشان می‌دهد صادرات کالای غیرنفتی در سال جاری هر ماه روند آن افزایش یافته است که نشان از خارج شدن استان بوشهر از رکود و فراهم شدن رونق اقتصادی است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش صادرات در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در این ‌مدت با احتساب میعانات گازی 4.7 میلیون تن انواع محصولات و تولیدات از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر در 2 ماه نخست امسال را 2 میلیارد و 568 میلیون دلار دانست و بیان کرد: ارزش کالاهای صادراتی در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 98 درصد افزایش داشته است.

علی سلیمانی با بیان اینکه 2 ماه نخست سال قبل به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد تصریح کرد: بخش عمده‌ای از صادرات محصولات مربوط به صنایع پتروشیمی و میعانات گازی است.

وی میزان صادرات محصولات از گمرکات این استان بدون احتساب میعانات گازی در 2 ماه نخست امسال را 4 میلیون و 757 هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: ارزش صادرات محصولات بدون احتساب میعانات گازی در 2 ماه نخست امسال 2 میلیارد و 568 میلیون دلار است که رشد 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

پست بعدی

قمار بزرگ ترکیه در سوریه؛ آیا اردوغان در مسیر صحیح حرکت می‌کند؟

ی ژوئن 5 , 2022
اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- در اوج اختلافات حاکم بر روابط واشینگتن و مسکو، اگر این دو کشور بر سر یک مساله در رسانه‌ها با یکدیگر توافق نظر داشته باشند، مخالفت‌ با تجاوز ترکیه به خاک سوریه است. به اعتقاد کارشناسان، سخنگویان رسمی هر دو کشور دخیل در شرایط امنیتی سوریه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000