کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

اعتمادآنلاین|

رسانه‌های محلی بامداد یکشنبه از شلیک یک پرتابه توسط ارتش کره شمالی خبر دادند.

​به گزارش فارس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد همسایه شمالی، یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، گارد ساحلی ژاپن نیز گفت این پرتابه نامشخص که احتمالا موشک بالستیک است، به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، پرتاب آزمایشی امروز موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ، هجدهمین قدرت‌نمایی این کشور در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) است که بعد از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای لغو ممنوعیت خودخواسته بر آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

فقط یازده روز قبل بود که ارتش کره جنوبی خبر داد دولت پیونگ‌یانگ موشک بالستیک قاره‌پیمایی را با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرده است.

بعد از آن، شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای را برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی، به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر، برگزار کرد اما قطعنامه آمریکا وتو شد.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ ذیل تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است، محدودیت‌هایی که شورای امنیت به طور پیوسته – و به اتفاق آرا – در طول سال‌های اخیر در تلاش برای قطع بودجه برنامه‌های تسلیحات اتمی و موشکی بالستیک پیونگ یانگ، آنها را تشدید کرده است.

پست بعدی

تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین را مثل "آجیل" له کردیم

ی ژوئن 5 , 2022
اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۱» با تایید انهدام ده‌ها فروند از تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه تسلیحات اوکراین را منهدم و آنها را مثل آجیل له و زمین‌گیر کردند. به گزارش ایسنا، پوتین هشدار داد که نیروهای روسیه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000