ایران، عراق و سوریه برای حل مشکل ریزگردها توافق‌نامه امضا می‌کنند

اعتمادآنلاین|

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از رایزنی با رؤسای سازمان‌های محیط زیست عراق و سوریه در خصوص معضل ریزگردها چیست، گفت: سفر ما به کشورهای اصلی به عنوان منشأ ریزگردها و تحت تاثیر قرار گرفتن کشور جمهوری اسلامی ایران بود. در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر محترم امور خارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نهایتا نخست‌وزیر این کشور داشتیم که همه به اتفاق روی این بحث ابتکار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران که بتوانیم یک همسویی و هم گرایی ایجاد کنیم، نظر واحد داشتند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و ظرفیت خوبی بود و همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در کشور سوریه خوشبختانه تفاهم نامه امضا شد و برنامه بسیار خوب و رو به جلویی داشتیم و کاملا بصورت یک پایلوت اجرایی در شهر دیرالزور دیده شد. نشست همتایان دو کشور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی که مسئول بحث ریرگردها هستند مقررشده انجام شود. در عین حال نشست‌های کارشناسی هم انجام می‌شود و ماحصل این سفر خوب بود و من پیش‌بینی می‌کنم اقدامات خوبی صورت گیرد که در آینده سفر به کشورهای دیگری هم داشته باشیم و بتوانیم ٢١ تیر ماه میوه این توافق را به نحو مطلوب عملیاتی کنیم.

پست بعدی

تکذیب یک شایعه؛ تیم ملی با قطر بازی نمی‌کند

چ ژوئن 1 , 2022
اعتمادآنلاین| در شرایطی که گفته می شد این احتمال وجود دارد تیم ملی فوتبال ایران با قطر دیداری دوستانه داشته باشد، اما مدیر رسانه‌ای ملی تیم این خبر را تکذیب کرد. به نظر می رسد وضعیت آماده سازی تیم ملی ایران به قدری فاجعه بار شده که حتی مسولان فدراسیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000