«حیدر 2» نیز یک پهپاد کروز با برد چند صد کیلومتری است

اعتمادآنلاین|

امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش توضیحاتی را درخصوص مهمات جدید و پهپادهای موجود در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، امیر شاهین تقی‌خانی با تسلیت به مردم آبادان در مصاحبه با برنامه "رویداد" گفت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی داشته و خط تولید مفصلی راه‌اندازی کرده است.

وی پهپاد را مجموعه‌ای دانش‌بنیان خواند و افزود: صحبت از پهپاد به معنای پرنده و تجهیزاتی است که این پرنده حمل می‌کند و نشان از امکانات و قابلیت‌های مختلفی دارد.

تقی‌خانی ادامه داد: ما گوشه‌ای از این دستاوردها را ارائه دادیم و جدا از پهپاد کمان 22، کمان 12، مهاجر، ابابیل، فتروس و انهدامی آرش وجود دارند.

وی از وجود پهپادی ضد راداری نیز سخن گفت و افزود: موشک حیدر 1 با برد 200 کیلومتر می‌تواند زیر پهپادهای بزرگ نصب شود و 200 کیلومتر دورتر را مورد هدف قرار دهد.

حیدر 2 نیز یک پهپاد کروز با برد چند صد کیلومتری است که ماموریت‌های نیروهای مسلح را به انجام می‌رساند.

تقی‌خانی با افتخار از مجموعه بمب و موشک‌ها و سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایی سخن گفت که تماماً دستاوردهای جوانان ارتش، وزارت دفاع است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

سخنگوی ارتش در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم توسعه قدرت پهپادی را در دستور کار داشته و دارند و امروز باید به سراغ شیوه‌های ترکیبی برویم.

وی با بیان این که امکانات و تجهیزات را نفی نمی‌کنیم و بالگرد و هواپیما و تانک و ناو را مورداستفاده قرار می‌دهیم، گفت: نیاز امروز ایجاب می‌کند از تجهیزات دیگری نیز استفاده کنیم که نیازمند فکرهای نوینی است و ورود پهپاد به ارتش و 4 نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی جایگاه ویژه‌ای دارد.

پست بعدی

روایت فرماندار ویژه آبادان از تخلفات در ساختمان متروپل

د مه 30 , 2022
احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان گفت: ۵ شهردار قبلی و شهردار فعلی آبادان بازداشت شده‌اند و افراد دیگری هم که در این فضا دخیل بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000