سنای آمریکا خواستار عضویت زودهنگام فنلاند و سوئد در ناتو شد

اعتمادآنلاین|

چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا و مچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا به عنوان دو قانونگذار بانفوذ ایالات متحده و 8 سناتور دیگر از طرح اعطای عضویت زودهنگام در ناتو به استکهلم و هلسینکی حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، این طرح از جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌خواهد که فورا تمام اسناد و گزارش‌های لازم برای تصویب پروتکل‌های ورود فنلاند و سوئد به ناتو را برای سنا آماده کند و همچنین از همه کشورهای عضو ناتو می‌خواهد تا به سرعت برای تکمیل فرآیندهای تصویب اقدام کنند.

چهارشنبه گذشته، سفیران فنلاند و سوئد، رسما درخواست کشورهای خود را برای پیوستن به ناتو، به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تحویل دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 16 می، در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی در کرملین، نسبت به «واکنش مسکو به گسترش زیرساخت های نظامی ناتو در فنلاند و سوئد» هشدار داد.

پست بعدی

مخبر : همه مفقودین حادثه «متروپل» آبادان پیدا شدند

د مه 23 , 2022
میزان نوشت : معاون اول رئیس جمهور گفت: مفقودین حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان پیدا شدند و تا الان کسی مدعی مفقودی نشده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000