استقرار نیروهای آمریکایی در سومالی به بهانه مقابله با گروه تروریستی الشباب

اعتمادآنلاین|

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اواخر دولت خود تصمیم گرفت که نیروهای آمریکایی را از سومالی خارج کند.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد: جو بایدن با درخواست وزیر دفاع برای حضور مجدد نظامی آمریکا در سومالی موافقت کرد تا بتوانیم نبرد مؤثرتری علیه الشباب که قدرت آن افزایش یافته و تهدیدی فزاینده به شمار می رود، داشته باشیم.

وی ادعا کرد: این جابجایی نیروهایی است که پیش از این در منطقه حضور داشته اند و از زمانی که دولت قبلی تصمیم به عقب نشینی از سومالی در ژانویه ۲۰۲۱ گرفت، به صورت دوره ای وارد این کشور شده و از آن خارج شده اند.

این مقام به تعداد نیروهایی که آمریکا در نظر دارد آنها را در سومالی مستقر کند اشاره ای نکرد اما نشریه "نیویورک تایمز" به نقل از سایر مقامات آمریکایی گفته است که تعداد این نیروها بیشتر از ۴۵۰ نفر نخواهد بود.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی «AMISOM» داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زدند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

پست بعدی

موافقت وزیر کشور با استخدام اهل‌تسنن در سمت‌های مناسب

د مه 16 , 2022
اعتمادآنلاین| ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با احمد وحیدی، وزیر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایلنا، در این دیدار پیرامون مسائل و دغدغه‌های اقوام و مذاهب از جمله بکارگیری شایستگان و نخبگان اهل‌سنت در مناصب مدیریتی تبادل نظر صورت گرفت. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000