تاکید آل صادق بر برگزاری کمیته مشترک سیاسی دو کشور در سطح معاونین وزارت خارجه

اعتمادآنلاین|

سید کاظم آل صادق، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز دوشنبه با حضور در محل وزارت خارجه در بغداد، طی مراسمی رونوشت استوارنامه خویش را تقدیم فواد حسین، وزیر خارجه جمهوری عراق کرد.

به گزارش ایلنا، متعاقب این مراسم، سفیر ایران در گفت‌وگو با وزیر خارجه جمهوری عراق، ضمن تاکید بر تحکیم مناسبات کنونی دو کشور، خواهان تلاش برای بسط این روابط در تمامی زمینه‌ها گردید.

آل صادق ابراز امیدواری کرد که به واسطه هماهنگی‌های به عمل آمده، به زودی شاهد برگزاری کمیته مشترک سیاسی دو کشور در سطح معاونین وزارتخانه‌های خارجه باشیم.

وی ضمن اشاره به وجود کانال های مختلف گفت‌وگو میان دو کشور در سطوح مختلف و از سویی وجود برخی پدیده‌ها همچون تغییر اقلیم و تبعات آن که نیازمند همکاری و مشارکت منطقه ای است، خواهان فعال تر شدن این کانال های تعامل گردید.

سفیر ایران با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و انتظار برای حضور خیل عظیم زائران ایرانی، خواهان همکاری هر چه بیشتر طرف عراقی برای تحقق هر چه سریع تر مساله لغو روادید سفرهای زمینی میان دو کشور شد.

وزیر خارجه عراق نیز ضمن تبریک به مناسبت تصدی منصب سفیری ایشان، اظهار کرد : ما هم قائل به فعال تر شدن کانال گفتگو های دو جانبه هستیم، مساله تغییر اقلیم و پیوست های آن و نیز امنیت نیازمند همیاری و همفکری مشترک است.

وی ماموریت موفق و پرباری را برای سفیر جدید کشورمان آرزو و آمادگی وزارت متبوع خویش را برای همکاری با ایشان اعلام کرد

پست بعدی

۹ نفر بر اثر وزش طوفان شن در سوریه جان باختند

د مه 16 , 2022
اعتمادآنلاین| امروز (دوشنبه) یک مرد ۶۰ساله در روستای «ابو فاس» که از دیروز به دلیل وزش طوفان شن دچار تنگی نفس شده بود، درگذشت و به این ترتیب تعداد جان باختگان ناشی از طوفان شن و گرد و غبار در مناطق مختلف سوریه به ۹ نفر افزایش یافت. به گزارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000