عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، تقابل با برقراری صلح در اوکراین است

اعتمادآنلاین|

«ماتئو سالوینی» رهبر حزب لیگا نورد ایتالیا پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را اقدامی در خلاف جهت تحقق صلح در اوکراین ارزیابی کرد.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، سالوینی در بحبوحه بالا گرفتن بحث پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو به پشتوانه حمایت کشورهای غربی، گفت: در حال حاضر نه. هر چیزی که روند دستیابی به صلح را به تاخیر می اندازد، باید در فهرست انتظار قرار گیرد.

«جیانکارلو جورجتی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز ضمن حمایت از موضع سالوینی گفت که پیوستن دو کشور جدید به ناتو که در نزدیکی مرزهای روسیه قرار دارند، قطعا به کاهش (زمان درگیری) اوکراین کمکی نخواهد کرد.

البته موضع دو سیاستمدار ایتالیایی با سیاست رسمی این کشور که امروز از سوی «لویئجی دی مایو» وزیر خارجه اعلام شد، در تعارض است. دی ماریو در نشست کشورهای گروه ۷ اعلام کرد که رم از پیشنهاد فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو حمایت خواهد کرد.

کشورهای سوئد و فنلاند در روزهای اخیر به بهانه وقوع جنگ در اوکراین و دستمایه قرار دادن مسائل امنیتی موضوع عضویت در ناتو را پیش کشیده اند. این در حالیست که به دلیل نزدیکی دو کشور به روسیه، پیوستن آنها به ناتو قطعا با واکنش جدی روسیه مواجه خواهد شد و بر پایان دادن به جنگ در اوکراین تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پست بعدی

ناتو باید حمایت نظامی از اوکراین را ادامه دهد

ی مه 15 , 2022
اعتمادآنلاین| «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز یکشنبه تاکید کرد که ناتو باید حمایت نظامی خود از اوکراین را حفظ کند. ​به گزارش فارس، تست ابتلا به کرونای استولتنبرگ اوایل هفته جاری مثبت اعلام شد و وی به صورت مجازی در نشست غیر رسمی وزیر امور خارجه ناتو در برلین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000