طالبان قول مجازات اخلال‌گران نشست شورای علمای شیعه را داد

اعتمادآنلاین|

به گزارش منابع افغانی، در این بیانیه کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در مورد اخلال در پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون که امروز-شنبه- منتشر شد، آمده است: این کمیسیون قرار بود روز جمعه پنجمین نشست مشورتی خود را با دو هدف عمده برگزار کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: اجلاس با حضور حضرت آیت الله صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمایندگان نهاد های حامی کمیسیون در مدرسه علمیه‌ی رسالت برگزار شد که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ی ششم استخبارات وارد مدرسه شده، ضمن اهانت به شخصیت ها و اعضای حاضر در نشست، با زور و خشونت‌ شرکت کنندگان را متفرق ساختند؛ در حالی که قبلا جهت تأمین امنیت با حوزه‌ی ششم پلیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پلیس در محل مدرسه حاضر بودند و مهاجمین بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه واجلاس شده‌، برخوردهای اهانت بار و خلاف قانون را اعمال کردند.

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه «این عمل زشت و تاسف بار» را توهین به کل جامعه شیعه افغانستان دانسته، شدیدا تقبیح کرده است.

این کمیسیون یادآور شد که اندک زمانی پس از اخلال اجلاس، آمر حوزه ششم استخبارات و مولوی امین الله وقار، رئیس اداره ۴۹۵ استخبارات در مدرسه حاضر شده، ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، قول مساعد دادند تا عوامل این حادثه‌ تاسف بار شناسایی و مجازات کنند.

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه در پایان تأکید کرده که منتظر عملی شدن وعده مقامات است و متناسب با تصمیم «امارت اسلامی» اقدامات لازم را اتخاذ می کند.

پست بعدی

رفیقم آزارم داد، او را کشتم

ش مه 14 , 2022
اعتمادآنلاین| پسری که متهم است به دلیل تعرض مقتول اقدام به قتل او کرده و جسدش را آتش زده است پای میز محاکمه رفت. به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که حالا مرد جوانی شده یک بار پیش از این محاکمه شده و دادگاه ادعای او مبنی بر مهدورالدم بودن مقتول را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000