تشریح عملکرد هلال احمر استان کرمانشاه از سوی مدیرعامل این جمعیت

اعتمادآنلاین|

در آستانه هفته هلال احمر نشست مطبوعاتی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد .

دکترفرزین معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته هلال احمر برگزار شد به اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت : امسال ۱۳۴ مورد حادثه داشتیم که ۷۹ مورد آن جاده‌ای، ۳۴ مورد کوهستان، ۹ مورد شهری و یک مورد برف و کولاک بوده است.

وی از امدادرسانی به ۳۶۳ نفر در جریان این حوادث خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه میانگین زمان رسیدن سر صحنه حوادث را ۹ تا ۱۲ دقیقه اعلام کرد.

به گفته معتمدی، در این عملیات ها ۲۴۱ تیم امدادی با حضور ۱۱۹۵ نفر نیرو پای کار بودند.

وی از وضعیت نیرو، زیرساخت‌ها و تجهیزات هلال احمر هم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۵ هزار نیروی داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هستند که این تعداد در سال گذشته پنج هزار نفر افزایش داشت.

معتمدی تاکید کرد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای که با آن مواجهیم، اما انبارهای هلال احمر از نظر تجهیزات، اقلام امدادی و لجستیک در وضعیت خوبی قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: هم اکنون ۱۶ پایگاه ثابت بین شهری، پنج پایگاه موقت بین شهری و ۱۵ پایگاه ثابت شهری در استان داریم.

معتمدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین هلال احمر و استانداری برای احداث پنج پایگاه ثابت جاده‌ای دیگر در استان، عنوان کرد: عملیات اجرایی پایگاه پاوه در هفته هلال‌احمر آغاز خواهد شد و کمی بعد از آن عملیات اجرایی پایگاه جوانرود را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری که وجود دارد، امیدواریم در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی سه پایگاه دیگر نیز آغاز شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یکی دیگر از زیرساخت‌های خوب هلال احمر را فعالیت خانه‌های هلال احمر اعلام کرد و گفت: خانه‌های هلال مجموعه کوچکی از هلال احمر در روستاها هستند که تجهیزات امدادی برای حوادث احتمالی در آنها وجود دارد و با بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبان می‌تواند در شرایط بحران به مردم امدادرسانی کند.

به گفته معتمدی، هم اکنون ۳۱۸ خانه هلال در استان داریم که امیدواریم به زودی شاهد افزایش این خانه‌ها باشیم.

موضوع دیگری که معتمدی به آن اشاره داشت فعالیت هلال احمر کرمانشاه در زمینه کمک به نیازمندان با مشارکت خیرین بود و عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این بخش افتاد راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در اواخر سال ۱۳۹۹ بود که در آن تجهیرات پزشکی مانند اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، تخت، ویلچر و … در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه هلال احمر در زمینه تامین هزینه‌های درمان افراد نیازمند هم ورود کرده، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به پنج میلیارد تومان در این زمینه بین حدود شش هزار بیمار نیازمند توزیع شد و از استان‌های برتر بودیم.

معتمدی تاکید کرد: می‌توانیم بگوییم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، بیمار نیازمندی در کرمانشاه نداشتیم که بخاطر پرداخت هزینه درمان در بیمارستان گرفتار شود.

وی توزیع پنج مرحله بسته معیشتی بین نیازمندان به ارزش سه میلیارد تومان را نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به نیازمندان اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از برنامه‌های هفته هلال احمر در استان هم یاد کرد که اعزام کاروان سلامت، ویزیت و توزیع رایگان دارو در مناطق محروم فیروزآباد، ارائه خدمات نیم بها در مرکز توانبخشی هلال احمر، تجلیل از خانواده شهدا و … از مهمترین آنها بود.

پست بعدی

واکنش مهرداد آسمانی به مصاحبه گوگوش

س مه 10 , 2022
مهرداد آسمانی، که در ابتدای دهه ۱۳۸۰ کار آهنگسازی برای فائقه آتشین (گوگوش) را برعهده داشت، در واکنش به مصاحبه گوگوش با شبکه من و تو، خطاب به او نوشت: «تاریخ موسیقی در غربت را نه هما سرشار می‌نویسد و نه من، امیدوارم چندسال بعد از صحبت‌های خود پشیمان نشوید.»

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000