فلاحت پیشه : برخی سیاسیون، توپ جمع‌کن کشورهای خارجی شده‌اند / سیاستمداران داخلی به کشور ، «گل به خودی» می زنند

 فلاحت پیشه : برخی سیاسیون، توپ جمع‌کن کشورهای خارجی شده‌اند / سیاستمداران داخلی به کشور ، «گل به خودی» می زنند

قرن نو نوشت: رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان می‌گوید: اگر قرار باشد یک تیم فوتبال متشکل از سیاستمداران داخلی تشکیل شود احتمالا تنها کار این تیم زدن «گل به خودی» به کشور باشد.

نوروز ۱۴۰۱ بشدت تحت تأثیر مسائل مرتبط با فوتبال قرار گرفت که اوج آن نیز همگروهی تیم ملی کشورمان با «آمریکا» در گروه دوم مسابقات جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ بود. البته این احتمال نیز وجود داشت تیم فوتبال «رژیم‌ صهیونیستی» نیز با گذراندن مرحله پلی‌آف در این گروه قرار بگیرد که به دلیل بازی بهتر تیم اسکاتلند، اشغالگران قدس موفق به صعود از گروه ششم منطقه اروپا نشدند و «پازل سیاسی» این گروه عجیب تکمیل نشد.

البته قرار گرفتن «انگلیس» به عنوان سرگروه در بین ایران و آمریکا و حتی احتمال حضور «اوکراین» در صورت پیروزی در مسابقه پلی‌آف به عنوان چهارمین تیم در گروه دوم مسابقات، عاملی شد تا بسیاری از ورزشی‌نویسان از شکل‌گیری یک گروه سیاسی – فوتبالی صحبت کنند.

به همین بهانه؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مواجهه با این سوال که اگر قرار بود از سیاستمداران ایرانی یک «تیم فوتبال» تشکیل شود، چه ترکیبی شکل می‌گرفت، اظهار داشت: اگر بنا به دعوت از سیاستمداران به «تیم ملی» بود، من هیچکدام را به اردوی تیم اصلی دعوت نمی‌کردم و ترجیح می‌دادم آنها در تیم‌های استانی باقی بمانند.

وی ادامه داد: البته این سیاستمداران در همان تیم‌های استانی نیز آنقدر گل به خودی می‌زدند و «لایی» می‌خوردند که برای همان استان نیز دردسر ایجاد می‌کردند.

برخی سیاسیون توپ جمع‌کن کشورهای خارجی شده‌اند

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان تصریح کرد: این دست از سیاستمداران به این دلیل که تجربه کار «ملی» و همچنین «شأن نخبگانی» و «مستقل» نداشتند، از همان دور مرعوب حریف می‌شدند و قطعا گل دریافت می‌کردند.

فلاحت‌پیشه با یک توصیف کنایه‌آمیز، بیان داشت: این دست از سیاسیون میزهایی برای خرج تراشی درست کرده‌اند که به اندازه یک زمین فوتبال است.

او گفت: متاسفانه همین دست از سیاسیون در بسیاری از موارد نیز «توپ جمع‌کن» برخی کشورهای خارجی و قدرت‌های پنهان داخلی بوده‌اند.

خساست مجلسی‌ها در استفاده از کارت‌های زرد و قرمز

این نماینده ادوار پارلمان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره نحوه استفاده مجلسی‌ها از کارت‌های «زرد» و «قرمز» نیز گفت: مجلس هم از ابتدا کار را بدون کارت قرمز شروع کرد، و کارت زرد را هم با مدیریت «فرا مجلسی» بسیار محدود به کار گرفته است.

فلاحت‌پیشه در پایان تأکید کرد: با این تفاسیر و با وجود این دست از سیاسیون؛ ملت بازی را «سه بر صفر» باخته، اما همچنان قرار است همین لایی‌خورها (برخی سیاسیون) همچنان به صورت ثابت در زمین بازی باقی بمانند.

 فلاحت پیشه : برخی سیاسیون، توپ جمع‌کن کشورهای خارجی شده‌اند / سیاستمداران داخلی به کشور ، «گل به خودی» می زنند

بیشتر بخوانید:

باهنر سرمربی تیم فوتبال سیاسیون شد، حدادعادل دروازه بان

ابراهیم رسولی فعال سیاسی اصولگرا نیز به چند سوال کوتاه درباره اتفاقات ۱۴۰۰ و همچین یک ترکیب فوتبالی پنج نفره سیاسی پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که «موفق‌ترین سیاستمدار در سالی که گذشت چه کسی بود؟» با خنده گفت: حسن روحانی

رسولی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید کدامیک از سیاسیون در سال پیش با عملکرد خود «رفوزه» شد؟، گفت: حسن فریدون!

این چهره اصولگرا در پاسخ سوالی درباره بدترین اتفاق سال ۱۴۰۰ گفت: بیماران کرونایی که به رحمت خدا رفتند.

وی با تاکید براینکه نگرانی خاصی برای قرن جدید ندارد، در پاسخ به این سوال که جنجالی‌ترین و در عین حال پر حاشیه‌ترین سیاستمدار در سال ۱۴۰۰ چه کسی بود، با کنایه گفت: فریدون روحانی

رسولی همچنین بهترین اتفاق سال گذشته را پایان کار دولت دوازدهم معرفی کرد.

این چهره اصولگرا در چینش تیم فوتبال ۵ نفره سیاسی، گفت: سرمربی محمدرضا باهنر، دوازه بان حدادعادل، مدافع خودم، هافبک تیم حسین امیرعبداللهیان و نیکزاد و مهاجم نیز قالیباف.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

دومین ویروس ترکیبی کرونا با قابلیت انتقال بیشتر ظهور کرد

ش آوریل 2 , 2022
ایسنا نوشت: پس از سویه ترکیبی امیکرون و دلتا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اکنون در مورد دومین سویه جهش یافته ویروس کرونا که سویه ترکیبی از دو زیر سویه امیکرون است، هشدار داد. این سازمان اعلام کرد: نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که میزان نرخ رشد این نوترکیب جدید در مقایسه با زیرسویه BA.۲ به میزان ۱۰ درصد است. تاکنون سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب شناسایی شده است؛ دو مورد ترکیبی از دلتا و امیکرون و سومین سویه ترکیبی از دو زیر سویه امیکرون است. سویه‌های ترکیبی جدید کدامند؟ نتایج تحقیق آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) نشان داد که در حال حاضر سه سویه ترکیبی در حال گردش است. دو ترکیب مختلف دلتا و زیرسویه BA.۱ که XD و XF هستند و سومی XE است. سویه ترکیبی XD نام جدید دودمان فرانسوی دلتا و زیرسویه BA.۱ که حاوی پروتئین اسپایک BA.۱ و بقیه ژنوم دلتاست. سویه ترکیبی XF نیز از دودمان زیرسویه BA.۱ و دلتا انگلستان که حاوی اسپایک و پروتئین‌های ساختاری از BA.۱ و بخشی از ژنوم آن از دلتاست. سویه ترکیبی XE یک دودمان بزرگ BA.۱ و BA.۲ در بریتانیا و حاوی اسپایک و پروتئین‌های ساختاری از BA.۲ دارد اما بخشی از ژنوم آن از BA.۱ است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی روز گذشته گزارشی با برخی یافته‌های اولیه درباره XE منتشر کرد. در این گزارش آمده است: سویه نوترکیب XE برای اولین بار در بریتانیا در ۱۹ ژانویه شناسایی شد و بیش از ۶۰۰ توالی گزارش و تایید شده است اما این یافته نیاز به تایید بیشتری دارد. پیش از این، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد هشداری در مورد ویروس نوترکیب دلتا و امیکرون صادر کرده بود. از بین XD، XE و XF، کدام شدیدتر است؟ تام پیکوک، ویروس‌شناس برجسته توضیح داد که نوترکیب‌هایی که حاوی اسپایک و پروتئین‌های ساختاری یک ویروس منفرد (مانند XE یا XF) هستند، احتمالا مشابه ویروس والدین خود عمل می‌کنند. XD شاید کمی نگران کننده‌تر باشد. در آلمان، هلند و دانمارک یافت شده و حاوی پروتئین‌های ساختاری دلتاست و اگر نوترکیبی بسیار متفاوت از والد خود عمل کند احتمالا XD خواهد بود. وی گفت: همه این نوترکیب‌ها وزیرمجموعه‌های آنها باید به وضوح برای بررسی رشد به دقت تحت نظر قرار گیرند و تلاش‌هایی برای جداسازی و مشخص‌سازی در صورت امکان انجام شود. بیشتر بخوانید: یک ویروس‌شناس: مردم گمان می‌کنند کووید تمام شده؛ تزریق دز بوستر واجب‌تر از نان شب اومیکرون پنهان‌کار چیست؟/ توضیحات یک متخصص بازگشایی مدارس یک تصمیم زودهنگام است؟/ پاسخ یک متخصص ۲۳۳۲۳۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000