غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم : شاهد بی بندوباری بیشتری خواهیم بود/ درباره وضعیت دریاها باید به مسئولین تذکر داد

 غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم : شاهد بی بندوباری بیشتری خواهیم بود/ درباره وضعیت دریاها باید به مسئولین تذکر داد

منیبان نوشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بسنده کردن به مسائلی نظیر اقتصادی و غیره کار دستی نیست و باید به مسائل فرهنگی نیز پرداخته شود.

محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره اظهارات امام جمعه ها در سال ۱۴۰۰ گفت: اینکه فقط به فکر شکم مردم باشیم کار ما نیست. مسئولین زحمت می کشند و تا به امروز کارهای خوبی انجام دادند و باید سپاسگذار آنها باشیم؛ اما اگر هم لازم بود به مسئولین تذکر بدهیم تا به مسائل حاشیه ای نپردازند. مردم مشکلات اقتصادی دارند و تعداد آنها کم نیست بنابراین باید به این مسائل هم پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سوال که آیا نباید امام جمعه ها به مسائل اقتصادی بیشتر بپردازند تا مسئله حجاب و .. ، گفت: بسنده کردن به مسائلی نظیر اقتصادی و غیره کار دستی نیست و باید به مسائل فرهنگی نیز پرداخته شود زمان می برد تا نتیجه اقتصادی در سفره ها دیده شود بنابراین باید از مردم بخواهیم که خویشتنداری کنند از آن طرف هم تذکر به مسئولین داده شود تا بیشتر فعال باشند و به مسائل حاشیه ای کمتر بپردازند، این دو باید در کنار هم انجام شود.

در آینده بیشتر شاهد بی بندوباری خواهیم بود/ درباره وضعیت دریاها باید به مسئولین تذکر داد/ بسنده کردن به مسائلی نظیر حجاب کار درستی نیست

بیشتر بخوانید:

او در ادامه تاکید کرد: اینکه به مشکلات فرهنگی نپردازیم کار درستی نیست اما باید حساب شده به آن پرداخت. از جمله مشکلات فرهنگی ما بی بندو باری است و در آینده هم بیشتر شاهد این مسئله خواهیم بود به خصوص با کاری که در دریاها و ساحل ها انجام دادند باید به مسئولین تذکر داد. امام جمعه ها باید در این باره اظهارنظر کنند اما اظهارات باید حساب شده باشد؛ ملاحظات مختلف را در نظر بگیرند و با ظرفت خاصی مطالب گفته شود و باید واقعیت ها را گفت. مسئولین هم باید در این رابطه فعال باشند و فقط به جنبه های اقتصادی، نپردازند. باید به جنبه های فرهنگی و جنبه های سلامت که یکی از آنها سلامت اخلاقی است، پرداخته شود. نباید یک سویه مسائل را دید.

او درباره تشکیل شورای فقهی در سازمان بورس و اینکه چقدر این اقدام کارگشا خواهد بود، گفت: باید با بررسی درباره این مسائل اظهارنظر کرد. وقتی اطلاع کافی ندارم، نه می توانم انتقاد و نه تصحیح کنم. وقتی نمی دانم چه اشخصاصی را برای این جایگاه دعوت کردند نمی توانم اظهارنظر کنم. باید دید اعضا شورا چه کسانی و در چه حدی هستند.

غروی درپاسخ به این سوال که آیا ما فقیهی داریم که در حوزه اقتصاد هم مسلط باشد، گفت: بله، فقهایی داریم که بانک و بانکداری را می فهمند و ماهیت و معادلات ارزی را درک می کنند. کسانیکه که هر دو تخصص فقهی و اقتصادی را داشته باشند، داریم. این بزرگان در فقه معاملات، از قوت خاصی برخوردارند.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

عضو هیات رئیسه مجلس : مجوز دولت برای حذف ارز ترجیحی را «مشروط» داده ایم / اگر نتوانند ، روال کنونی ادامه می یابد

چ مارس 30 , 2022
ایلنا نوشت: متکفر آزاد گفت : اگر دولت می‌تواند با سیاست‌گذاری صحیح اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌ها، کار را به نوعی مدیریت کند که قیمت پایانی کالاهایی که متاثر از ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند برای مصرف‌کننده به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد، برای اجرای آن اقدام کند. عضو هیات رئیسه مجلس گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000