سمِ مهلکِ سلبریتی‌های سینما و تلویزیون در تئاتر

سمِ مهلکِ سلبریتی‌های سینما و تلویزیون در تئاتر

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مهدی محبعلی، کارگردان نمایش «آئورا»، تاکید کرد حضور سلبریتی‌های سینما و تلویزیون در تئاتر، سمی مهلک است.

نمایش «آئورا» به کارگردانی مهدی محبعلی، از ۱۶ فروردین، در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.

نویسنده و کارگردان «آئورا» درباره موضوع این نمایش گفت: «این نمایش از دو رمان شاخص در حوزه ادبیات داستانی یعنی « آئورا» فوئنتس و «ربه‌کا» نوشته دافته دوموریه، برگرفته شده است. در هر دو این کتاب‌ها، شخصیت اصلی دچار شک و تردید شده و زنی است که قربانی شده یا می‌شود.»

به گفته محبعلی، عمارت یا همان خانه در هر دو کتاب، یک عنصر روایی به عنوان شخصیت است. او در این باره توضیح داد: «این دو شباهت به ما کمک کرد تا ایده خودمان را بر اساس این دو داستان و برخی از شخصیت‌ها به دست بیاوریم و نمایشنامه را این‌گونه بنویسیم و قصه ما تغییرات زیادی دارد، اما از فضاسازی این دو قصه الگو گرفتیم.»

او ادامه می‌دهد: «شخصیت‌های نمایش در مرز خیال و واقعیت قدم می‌زنند و باید مخاطب نمایش را ببیند تا این را حس کند. به دلیل جلوگیری از لو رفتن داستان نمی‌توانم همه را برای‌تان بازگو کنم، اما این نمایش، شخصیت‌های متفاوت با سن‌های مختلف دارد. این داستان در ابتدای قرن بیستم در مکزیک رخ می‌دهد و درباره انسان است که موقعیت موجود او را آزار می‌دهد و در نهایت دستاویزی برای دستیابی به رویا پیدا می‌کند.»

با توجه به این‌که محبعلی در اکثر آثار نمایشی‌اش، زن محور اصلی قصه است، او از دلیل این انتخاب گفت: «شخصیت‌های زن در ادبیات داستانی یک سری پیچیدگی‌ها و سختی‌های کار بیشتری دارند. کاراکترهای زن سرشار از رمز و راز هستند و در جریان سیال ذهن به انسان کمک می‌کنند تا از این شخصیت‌ها بیشتر استفاده کند. تئاتر فرصت مناسبی برای بازگو کردن درباره اتفاقاتی است که در واقعیت امکان صحبت کردن درباره آنان وجود ندارد و در رویاهایی که ما روایت می‌کنند و بار اصلی بر دوش زنان است.»

به گفته محبعلی، فرم صحنه و لباس، بر اساس نشانه شناسی‌های فضای کار شکل گرفته تا یک ژانر دلهره‌آور در فضای سیال ذهنی کاراکترها را بتواند روایت کند.

این کارگردان، در پایان درباره حضور سلبریتی‌های سینما و تلویزیون در تئاتر گفت: «در دوره‌ای نمایش اجرا می‌کنیم که برخی با بهره‌مندی از فالوورهای‌شان، سالن را پر می‌کنند و خود تئاتر به عنوان فرامتن مطرح می‌شود و اولویت دوم است. حضور سلبریتی‌های سینمایی در تئاتر مهلک است، زیرا فرصت قضاوت درست را از مخاطب و فرصت دیده شدن نسل جدید تئاتر را می‌گیرد.»

به گفته محبعلی، در این دوسال کرونا، کسانی روی صحنه رفتند که حتی امید به پرشدن سالن نداشتند، اما این کار را کردند. اما حالا افرادی که در سینما و تلویزیون مطرح بودند، کار تئاتر می‌کنند نه برای بالابردن سطح فرهنگ، بلکه صرفا به دلیل تعداد فالوورهایشان و این سم است.»

۵۷۵۷

پست بعدی

نماینده مجلس : وزیر صمت به مشتری ظلم کرده ، استیضاحش می کنیم

س مارس 29 , 2022
انتخاب نوشت: سیاهکلی گفت : قصد ما از استیضاح عملکرد چند ماهه وزیر نبوده است؛ ما معتقدیم اینکه آقای وزیر بدون کارشناسی و یک طرفه تصمیم به افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو گرفته، ظلم است. خبرگزاری دولت ادعا کرد که نماینده‌ای که قصد استیضاح وزیر صمت را دارد، به دنبال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000