رضا بنفشه‌خواه: کار طنز، نباید دلقک‌بازی باشد

 رضا بنفشه‌خواه: کار طنز، نباید دلقک‌بازی باشد

رضا بنفشه‌خواه، بازیگر پیشکسوت، می‌گوید با کار کمدی که دلقک‌بازی باشد، موافق نیست، زیرا طنز باید به‌موقع و زمان خودش باشد تا کار جلف و زننده نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا بنفشه‌خواه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که دیشب (پنجشنبه ۲۶ اسفند)، مهمان برنامه «شب‌نشینی» در شبکه جهانی جام‌جم بود، از تجربه‌های هنری خود و ویژگی‌های یک بازیگر خوب گفت.

او گفت: «کار هنر این‌گونه نیست که امروز کار را شروع کنی و انتظار داشته باشی به سرعت پیشرفت کنی، بلکه باید بسیار تلاش و تمرین کنی تا به نتیجه مطلوب و دلخواهت دست پیدا کنی.»

بنفشه‌خواه توضیح داد: «یکی از چیزهایی که در عرصه بازیگری اهمیت دارد، شانس است. مثلا یک کارگردان در یک مجلس فردی را می‌بیند و او را برای بازی در یک نقش دعوت می‌کند؛ پس گاهی شانس هم اهمیت دارد.»

این بازیگر افزود: «برای ورود به عرصه بازیگری فقط علاقه ملاک نیست، بلکه فرد باید یک آن وجودی و جنم بازیگر شدن را داشته باشد.»

او تاکید کرد: «من با کار طنزی که دلقک‌بازی باشد، موافق نیستم، زیرا حس می‌کنم، طنز باید به‌موقع و زمان خودش باشد تا کار جلف و زننده نشود.»

بنفشه‌خواه با بیان این‌که در چند سال گذشته شغل بازیگری جذابیت کاذبی پیدا کرده و همه می‌خواهند بازیگر شوند، افزود: «صرفا علاقه در این حرفه مطرح نیست؛ به عنوان مثال من هم علاقه دارم رئیس جمهور آمریکا شوم و این دلیل بر این نمی‌شود که کافی باشد.»

این بازیگر ادامه داد: «در حال حاضر به اندازه کافی بازیگر در کشور وجود دارد ولی ضعف بازیگران موجود ادبیات نمایشی است؛ به طور مثال سریالی را مشاهده می‌کنید و می‌بینید که در پایان آن سریال کفگیر به ته دیگ خورده است.»

او درباره بازیگران مورد علاقه‌اش گفت: «یکی از افرادی که واقعا از بازی ایشان تحت تاثیر قرار گرفتم، آقای پرویز پرستویی بود در فیلم «شکار»، اثر آقای جوانمرد. آن‌جا از نحوه بازی آقای پرستویی به شدت خوشم آمد. من خسرو شکیبایی را هم که در این فیلم بازی داشت، از قبل از انقلاب می‌شناختم.»

برنامه «شب‌نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین، روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود. تهیه‌کننده این برنامه عباس درویش است.

۵۷۵۷

پست بعدی

سفر ناگهانی قالیباف به هرمزگان + عکس

ج مارس 18 , 2022
مهر نوشت: رییس مجلس در سفری از پیش اعلام نشده ظهر جمعه وارد شهرستان جاسک در شرق هرمزگان شد. قالیباف که از طریق فرودگاه جاسک وارد این شهرستان شده بلافاصله راهی منطقه لیردف شد و بازدید ازاین منطقه را آغاز کرد و همچنین در جمع گروه های جهادی خدمت رسان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000