فعال سیاسی: حالا پوتین حرفی زده، آمریکا به روسیه چه کار دارد ، بیاید توافق را امضا کند

فعال سیاسی: حالا پوتین حرفی زده، آمریکا به روسیه چه کار دارد ، بیاید توافق را امضا کند

نامه نیوز نوشت: حقیقت پور گفت: کسی جلوی آمریکا را برای لغو تحریم ها نگرفته است. اگر آمریکایی ها توافق را امضا کنند و روسیه امضا نکند چه مشکلی پیش می آید.

مذاکرات وین بدون هیچ خروجی روشنی متوقف شد. در حالیکه شواهد و قرائن نشان می داد، تمام پرانتزهای اختلافی بسته شده اند، به یکباره تقاضای روسیه برای اخذ تضمین همه معادلات را به هم ریخت. امروز غرب در حال جا انداختن این دیدگاه است که روسیه برجام را به گروگان گرفت تا تحریم های آمریکا و اروپا علیه خود را خنثی کند.

منصور حقیقت پور درباره متوقف شدن مذاکرات وین گفت: ایران براساس منافع ملی خود تصمیم می گیرد، ما برای خوشایند یا بدآیند کشور دیگری مذاکره یا قهر نمی کنیم. روس ها یک حرفی زدند، کاری ندارد آمریکایی ها اعلام کنند با تمام پیشنهادهای ایران موافق هستند و توافق را امضا کنند.

آمریکا به روسیه چه‌کار دارد، توافق را امضا کند

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه توقف مذاکرات برای تضمین خواستن روسیه نیست، افزود: کسی جلوی آمریکا را برای لغو تحریم ها نگرفته است. اگر آمریکایی ها توافق را امضا کنند و روسیه امضا نکند چه مشکلی پیش می آید بنابراین این موضوع توقف مذاکرات، بازی خود آمریکایی هاست. آمریکایی ها نمی خواهند این مشکل حل شود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: وقتی در جریان مذاکرات جلوی ۲ نفت کش ایرانی را می گیرند و نفت آنها را خالی می کنند، معنی آن چیست؟ بنابراین خود غربی ها بازی درآوردند تا این وضعیت در مذاکرات پیش آید و آنها اراده خودشان را بر ما تحمیل کنند و ما نیز اگر قرار باشد برای تأمین منافع خودمان پایداری کنیم، این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات وین شکست نخورده، ادامه داد: کار توافق تمام شده بود اگر آمریکایی ها وارد این بازی نمی شدند، هم کشتی های نفت کش ما را گرفتند و هم زیر میز زدند. این وضعیت به روس ها چه ربطی دارد. حالا روسیه حرفی زده، آمریکا به روسیه چه کار دارد بیاید توافق را امضا کند، بعد هم روسیه می آید امضا می کند.

حقیقت پور تأکید کرد: هر چقدر این ماجرا طول بکشد به ضرر خودشان است چون ما نیز فعالیت های هسته ای خودمان را ادامه می دهیم.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن/ آمادگی نوروزی هلال احمر

س مارس 15 , 2022
رئیس جمعیت هلال احمر، بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000