مشاور عالی فرمانده کُل سپاه : کتاب و آثار هنری ابزار جهاد تبیین هستند

مشاور عالی فرمانده کُل سپاه : کتاب و آثار هنری ابزار جهاد تبیین هستند

ایرنا نوشت: سردار دقیقی گفت: امروز دشمن با قطع طمع خود از حمله نظامی‌ به ایران به سراغ گُزینه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه کشورمان رفته است.

سردار حسین دقیقی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز شهدا و آیین رونمایی از ۴۳ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ما کاری کردند که امروز گزینه نظامی علیه کشورمان از روی میز ابرقدرت‌ها کنار رفته است.

وی افزود: وقتی طمع دشمن از حمله نظامی قطع شود به سراغ گُزینه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی می‌رود.

سردار دقیقی ادامه داد: شهدا امنیت ایران را بیمه و کاری کردند که امروز کسی جُرات نگاه آزمندانه به کشور ما را ندارد و اگر جانفشانی و ایثار شهدا نبود، امروز ذلت بر کشور ما حاکم شده بود.

مشاور عالی فرمانده کُل سپاه با گرامیداشت روز ۲۲ اسفند بعنوان "روز شهید و شهادت" اظهار داشت: ملتی که از شهدای راه استقلال و آزادیش قدردانی نکند لیاقت استقلال و آزادی را ندارد به همین دلیل هم مردم ما با روش‌های مختلف از شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان قدردانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد دفاعی ما از ابتدای انقلاب بر مبنای صبر، انتظار و مقاومت پی‌ریزی شد و بر اساس فرموده حضرت امام در صورتی که ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین‌انداز شود طمع مستکبران و جهانخواران نیز قطع خواهد شد.

سردار دقیقی با بیان اینکه امام هدف ما را تعیین کردند و این هدف نیز قابل تحقق است، خاطرنشان کرد: امروز ما می‌توانیم این جمله را بعنوان یک جمله ساده زیبا یا یک راهبرد اساسی بنگریم و این راهبرد را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خود مورد مطالعه قرار دهیم.

وی با اشاره به کودتا، جنگ و تجزیه طلبی در استان‌های مرزی و نیز جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان خاطرنشان کرد: ملت ایران در دهه‌های اول و دوم انقلاب در برابر این همه تهاجم دشمنان، مقاومت کردند و بتدریج کیفیت استراتژی دفاعی کشور افزایش پیدا کرد و امروز ما به مرحله بازدارندگی موثر رسیده ایم .

مشاور عالی فرمانده کُل سپاه پاسداران ادامه داد: مولفه‌های بازدارندگی شامل این است که دشمن نتواند برآوردی از شدت عمل و عکس‌العمل ما داشته باشد و نتواند به پیروزی سریع و قطعی خود امیدوار باشد و نتواند تلفات خود را برآورد کند و در چنین شرایطی است که دست از جنگ و گزینه نظامی برمی‌دارد.

سردار دقیقی، رونمایی از حدود ۷۰ اثر هنری و کتاب مکتوب و صوتی در اصفهان را کار بسیار ارزشمند و بیانگر احترام به شهدا دانست و افزود: اگر دشمن به فکر جوان‌های ما نفوذ کرد باید از طریق "جهاد تبیین" با او مقابله کنیم به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلابی تاکید ویژه ای بر جهاد تبیین دارند که باید برای تحقق آن از این گونه برنامه‌ها برای جوان‌ها و کسانی که توطئه های استکبار را ندیدند، استفاده کنیم. رهبر معظم انقلاب اخیرا اعلام کردند: امروز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی "جهاد تبیین" است.

مشاور عالی فرمانده کُل سپاه : کتاب و آثار هنری ابزار جهاد تبیین هستند

بیشتر بخوانید:

مشاور عالی فرمانده کُل سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز دشمنان بدنبال ایجاد فاصله و گسست نسلی نسبت به دفاع جانانه ملت ایران هستند.

سردار دقیقی گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به رزمندگان، جانبازان و ایثارگران می‌فرمایند ماموریت شما تمام نشده است و باید آثار، اقدامات و فعالیت‌های جهادی خود را ثبت و مکتوب کنید، در غیر اینصورت دشمن نسبت به تحریف این وقایع اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کتاب و آثار هنری بعنوان ابزار جهاد تبیین محسوب می‌شود، افزود: اگر ما مستندسازی وقایع دوران دفاع مقدس را انجام ندهیم عرصه را بر روی دشمن بازگذاشته‌ایم تا اندیشه و باور جوان‌های ما را از بین ببرد و تغییر دهد.

سردار دقیقی با اشاره به اینکه باید جهاد تبیین را خیلی جدی بگیریم، تاکید کرد: تاکنون کوتاهی زیادی در زمینه جهاد تبیین شده و فرصت‌های بسیاری از بین رفته است اما هیچ وقت برای جبران ضرر دیر نیست و در مقطع حساس کنونی باید گوش بفرمان ولایت، راه انقلاب را با قوت و قدرت ادامه دهیم .

مشاور عالی فرمانده کُل سپاه یادآور شد: ملت ایران امروز هم مانند دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، همه مشکلات، کمبودها و تحریم‌ها را به جان و دل می‌خرند اما دست از مقاومت برنمی‌دارند و همانطور که امروز طمع دشمنان در جنگ نظامی با ما قطع شده است به یُمن صبر و استقامت خود در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و طمع دشمنان از ملت ایران قطع خواهد شد.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

رئیسی: مادران، پدران، همسران و خانواده شهدا حجت‌های خدا روی زمین هستند

ی مارس 13 , 2022
رئیس جمهور گفت: وجه مشترک وصیت‌نامه همه شهدا تاکید به تبعیت از، ولی فقیه در مسیر دفاع از دین و انقلاب اسلامی است و امروز همچنان پیام شهدا در فضا طنین‌افکن است و گوش شنوا می‌خواهد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000