کارشکنی‌ها و لج‌بازی‌های جریان اقتدارگرا ادامه می یابد/ سیاست «پینگ‌ پنگی» در قبال مذاکرات برجامی

کارشکنی‌ها و لج‌بازی‌های جریان اقتدارگرا  ادامه می یابد/ سیاست «پینگ‌ پنگی» در قبال مذاکرات برجامی

قرن نو نوشت:دبیرکل حزب سبز ایران با دعوت از تمامی جریانات سیاسی به حمایت از مذاکرات جاری در وین گفت: هیچ گروه و جریان سیاسی در داخل کشور تمایل ندارد تیم مذاکره‌کننده در وین با شکست به تهران بازگردد.

جمله‌ای منتسب به «سِر الکس فرگوسن» سرمربی اسبق «منچستریونایتد» وجود دارد که می‌گوید؛ "کسانی که در شکست‌ها کنار ما نیستند، در پیروزی ها هم حق ندارند کنارمان باشند." شاید همین جمله مصداق بارز بسیاری از به اصطلاح اصولگرایانی باشد که سالها بر طبل مخالفت با مذاکرات کوبیدند و امروز در مقام مدعی و حتی سهم‌خواهی از نتایج توافق احتمالی در وین ظاهر شده‌اند.

نوع کارشکنی‌ها و حتی لج‌بازی‌های چندسال اخیر از سوی یک جریان اقتدارگرا کار را به جایی رساند که امروز تیم مذاکره‌کننده در وین در همان مسیر توافقی گام بردارد که ماه‌ها قبل سید عباس عراقچی و همکاران او به انتهای خط رسانده بودند. البته حملات ادامه‌دار این جریان به اصل مذاکرات در دولت فعلی نیز ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد این حملات تنها برای سهم‌خواهی بیشتر از دولت مستقر و البته کاستن از آتش هوادارانی باشد که باور کرده بودند می‌توان با به آتش کشیدن برجام و قطع رابطه با جهان، کشور را اداره کرد.

در همین رابطه یک سیاستمدار اصولگرا بر این عقیده است که؛ برخی از بیرون گود تلاش می‌کنند نظرات خود را به تیم مذاکره‌کننده در وین تحمیل کنند، اما همین افراد متوجه نیستند که تیم مذاکره‌کننده در وین بر اساس احقاق حقوق ملت، منافع ملی و امنیت ملی در حال چانه‌زنی است و باید مورد حمایت تمامی دلسوزان کشور قرار بگیرد.

تیم مذاکره‌کننده با شورای امنیت کشور هماهنگ است

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایراندر خصوص تحرکات برخی از سیاسیون داخلی در آستانه توافق احتمالی در مذاکرات وین، اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده با اختیارات خاصی از سوی حاکمیت در مذاکرات وین حضور پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: کسانی که امروز به عنوان نماینده ایران در مذاکرات حاضر شده‌اند، بر اساس دستوارت شورای‌عالی امنیت ملی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کنند.

این سیاستمدار اصولگرا در خصوص نگاه مجلس یازدهم به روند مذاکرات، بیان داشت: مجلسی‌ها خود را قبال مذاکرات برجامی مسئول می‌دانند و بر همین اساس با امضای یک بیانیه ۲۵۰ نفری به تیم‌های مذاکره‌کننده غربی این پیام را مخابره کردند که «سنا» و «کنگره» در خصوص توافق احتمالی تضمین دهد و پس از آن نیز مجلس شورای اسلامی در راستای قوانین مصوب خود با توافق پیش آمده برخورد کرد.

دبیرکل حزب سبز ایران گفت: به نظر می‌رسد یک نوع سیاست «پینگ‌ پنگی» در قبال طرف غربی از سوی مجلسی‌ها اعمال شده و باید منتظر بمانیم تا توافق احتمالی در وین در مجلس شورای اسلامی نهایی شود.

کارشکنی‌ها و لج‌بازی‌های جریان اقتدارگرا  ادامه می یابد/ سیاست «پینگ‌ پنگی» در قبال مذاکرات برجامی

بیشتر بخوانید:

مذاکره نیست، مصالحه است

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اینگونه القا می‌شود که برخی گروه‌های سیاسی از شکست مذاکرات در وین استقبال می‌کنند، اظهار داشت: کسانی که خود را دلسوز نظام می‌دانند باید از هر اتفاقی که منافع و امنیت ملی را تأمین کند، استقبال کنند.

کنعانی‌مقدم اضافه کرد: امروز در وین مذاکره در جریان نیست، بلکه طرف‌های سیاسی بر سر اختلافات خود در حال «مصالحه» هستند. قطعا در بحث و گفت‌گوهای جاری در وین یکسری امتیازات اخذ و در مقبال امتیازاتی نیز به طرف مقابل داده می‌شود.

امنیت ملی خط قرمز تمامی جریانات سیاسی کشور است

این سیاستمدار اصولگرا تصریح کرد: این امکان وجود دارد که بر سر منافع ملی چند گام به عقب باز گردیم، اما نه تنها اعضای تیم مذاکره‌کننده؛ بلکه هیچکدام از جریانات و جناح‌های سیاسی ذره‌ای از چارچوب امنیت ملی کشورمان در بحث مذاکره با غرب (آمریکا) عقب‌نشینی نخواهد کرد.

درس بحران اوکراین برای ایران

کنعانی‌مقدم با اشاره به حوادث جاری در کشور «اوکراین»، خاطرنشان کرد: وضعیت امروز در اوکراین این درس را به کشور ما می‌دهد که آمریکایی‌ها حتی با متحدان خود نیز خباثت آمیز برخورد می‌کنند و سیاستمداران کشورمان باید تنها بر اساس منافع خود گام بردارند و به غرب دل نبندند.

مخالفان برجام خارج از گود نشسته و نقد می کنند

وی در پایان خطاب به برخی از جریانات سیاسی داخلی که تیم مذاکره‌کننده فعلی را نقد می‌کنند، گفت: کسانی که کنار گود نشسته‌اند منافع خود را با برخی اظهار نظرها به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که هر اتفاقی در وین رخ دهد، از آن بتوانند بهره‌برداری سیاسی کنند، در حالیکه نباید فراموش کنیم مذاکرات وین برای حراست از منافع ملت است و گروه‌های سیاسی حق ندارند از آن برای انتفاع سیاسی استفاده کنند.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

تیپ سال ۱۴۰۱ در سال جدید چی بپوشیم

ش مارس 5 , 2022
برای ساخت استایل ۱۴۰۱،چه معیارهایی را مدنظر قرار می‌دهید؟ آیا پیروی از رنگ سال یعنی آبی بنفش در خلق تیپ ۱۴۰۱ برایتان اهمیت زیادی دارد؟ ساخت تیپ امسال ۱۴۰۱ برای هر مرد و زن، یک مقوله بسیار جذاب است که البته باید با دقت و اصولی انجام شود. در این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000