دری نجف‌آبادی: بانک‌ها با قراردادهای صوری و ربا باعث فلج شدن واحدهای تولیدی شدند

دری نجف‌آبادی: بانک‌ها با قراردادهای صوری و ربا باعث فلج شدن واحدهای تولیدی شدند

تسنیم نوشت: امام جمعه اراک با بیان اینکه باید با «تورم» و «رکود» به عنوان دو بیماری بزرگ و فلج‌کننده اقتصاد کشور مبارزه کرد گفت: منابع کشور و بانک‌ها باید صرف تولید و افزایش بهره‌وری شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: انتظار از مسئولان، ایجاد بسترهای تولید و اشتغال مولد است که در این راستا باید از هرگونه واردات غیرضروری به کشور جلوگیری کرد بنابراین نمایندگان مجلس باید با فاصله گرفتن از قانونگذاری منجر به هزینه‌ها، مسئله سرمایه‌گذاری مولد را دنبال کرده و نرخ بهره‌وری و رشد ناخالص ملی را افذایش دهند به طوری که نقدینگی به سمت رشد و تولید در مراکز تولیدی و کارخانجات کشور هدایت شود تا بتوان از نفت، گاز و منابع بزرگ موجود در کشور در راستای ایجاد ارزش‌افزوده بهره بگیریم.

وی افزود: افزایش چاپ اسکناس و برداشت از بانک‌ها تورم‌زاست چراکه چاپ اسکناس کشور را آباد نمی‌کند بلکه این تولید است که در کشور رونق و شکوفایی به وجود می‌آورد، البته که کیفیت تولید هم بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانی درباره کیفیت خودرو تذکر دادند.

هشدار دری نجف‌آبادی به اسرائیل/ منتظر انتقام سخت ایران باشید

بیشتر بخوانید:

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بانک‌ها باید به جای آنکه باعث فلج شدن واحدهای تولیدی شوند باید آنها را آباد کرده و در مسیر تولید قرار دهند، به طوری که تاکید قانون بانکداری اسلامی مشارکت جدی و واقعی بانک‌ها برخلاف قراردادهای صوری که خلاف قانون و ربا است بوده و امیدواریم نظام بانکی در دولت سیزدهم متحول شود و عدالت حاکم باشد، بانک‌ها باید بانک اسلامی باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت تورم در کشور گفت: تورم برای همه مردم کمرشکن است ما باید با تورم و رکود که دو بیماری بزرگ و فلج‌کننده هستند مبارزه کنیم و کشور را از این بحران‌های خودساخته نجات بدهیم که این امر امکان‌پذیر است اما همت می‌خواهد بنابراین ریخت‌وپاش‌ها در کشور و دستگاه‌های مختلف باید کم شود و از اسراف و تبذیر به‌شدت پرهیز شود و روی تولید به معنای واقعی سرمایه‌گذاری کنیم و منابع ارزی و ریالی به بهترین شکل تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف از ضروریات کشور به شمار می‌رود و با توجه به این شرایط اقتصادی عدد و رقمی که موبایل وارد کشور شده است ۲ تا ۳ میلیارد دلار است، واقعاً تعجب‌برانگیز است و باید پرسید این حجم از واردات چه ضرورت دارد درحالی‌که ما باید گندم که یک نیاز اساسی را هم وارد کنیم.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

خطیب جمعه همدان : دشمن دنبال آن است تا تمام مشکلات را گردن روحانیت بیندازد

ج فوریه 25 , 2022
حوزه نیوز نوشت: آیت الله موسوی اصفهانی گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی و اتکا به توطئه‌های گوناگون، به دنبال آن است که تمام مشکلات را به گردن روحانیت بیندازد و بتواند با ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت بار دیگر کشور را تحت سلطه خود بگیرد. آیت الله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000