سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: وزارت ارشاد نفوذی دارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: وزارت ارشاد نفوذی دارد

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره جلسه فوق‌العاده امروز این کمیسیون با دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از هشدار اعضای کمیسیون به وزیر مبنی بر وجود نفوذ در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد. او گفت: بدنه و نیروی انسانی کارآمد با افکار جامع و پایبند به ارزش‌های ایرانی و اسلامی در دولت هست اما نسبت به احتمال نفوذ نیز هشدار دادیم و به وزیر محترم در این باره تذکر دادیم. منظور این است که بخشی از این مشکلات و موانع محصول حضور افرادی است که اعتقادی به این مبانی ندارند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس معتقدند که در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نفوذی‌هایی وجود دارند که می‌خواهند با حاشیه‌سازی تمرکز و رویکرد مثبت دولت را برای انجام امور بر هم بزنند.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره جلسه فوق‌العاده روز گذشته این کمیسیون با دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از هشدار اعضای کمیسیون به وزیر مبنی بر وجود نفوذ در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد.

وی با بیان اینکه با توجه به حواشی و مسائل مهمی که اخیرا در جشنواره فیلم فجر رخ داده است این جلسه را برگزار کرده‌اند گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد با حضور در این جلسه به سؤالات و مسائل همکاران ما به‌طور کامل پاسخ دادند. ایشان گزارشات خود را مبنی بر وجود فیلم‌هایی با موضوع خانواده و دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر ارائه دادند که با گزارش‌های ما همخوان و درست بود. ما هم از رویکرد ایشان و همکارانشان در سینما و جشنواره فیلم فجر تقدیر و تشکر کردیم و گفتیم که این رویکرد مورد تأیید و حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره سخنان نویسنده فیلم نمور که منجر به حواشی برای جشنواره فیلم فجر شد گفت: وزیر نسبت به این موضوع، گزارش اقدامات خود و همکارانش را بیان کرد و از موضع خود نسبت به فرد مذکور و اینکه فرد نیز متوجه اشتباه خود شده و پشیمان است خبر داد. ما نیز به ایشان گفتیم که این مسائل می‌تواند زحمات شما و همکارانتان را به حاشیه ببرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: وزارت ارشاد نفوذی دارد

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: ما نیز معتقد بودیم که این حواشی خصوصاً در فضای رسانه‌ای از عمد بوده و به‌خاطر رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید است. عده‌ای می‌خواهند دولت را دچار حاشیه و مسأله کنند. ما هم این را می‌دانیم که برخی می‌خواهند تمرکز و رویکرد مثبت دولت را برای انجام امور بر هم بزنند. بنابراین به عقیده ما و همکارانمان این حاشیه‌ها نشان می‌دهد که در بدنه وزارت فرهنگ و در میان حوزه‌های آنجا نفوذ وجود دارد. بدنه و نیروی انسانی کارآمد با افکار جامع و پایبند به ارزش‌های ایرانی و اسلامی در دولت هست اما نسبت به احتمال نفوذ نیز هشدار دادیم و به وزیر محترم در این باره تذکر دادیم. منظور این است که بخشی از این مشکلات و موانع محصول حضور افرادی است که اعتقادی به این مبانی ندارند.

وی توضیح داد درست است که هنرمندان و نویسندگان فیلم عضو بدنه دولت نیستند اما فیلمی که مشخص است از نظر محتوایی دچار اشکال است و با مبانی دینی ما همخوانی ندارد، چرا به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است که بعد نویسنده آن بخواهد برای توجیه محتوای فیلم این حرف‌ها را بزند. حتی یک فیلم با چنین محتوایی در جشنواره فیلم فجر زیاد است.

نصیرایی گفت: البته باید در نظر داشت که از زمان روی کار آمدن دولت چند ماه بیشتر نگذشته است و در این مدت کم بسیاری از افرادی که در بدنه بخش‌های سینمایی و وزارت فرهنگ مشغول به‌کارند از گذشته حضور دارند. بنابراین برخی از موارد و چارچوب‌ها قبل از حضور وزیر جدید و همکارانش شکل گرفته است اما مقرر شد که از الان برای جشنواره فیلم فجر سال بعد، برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد تا ضعف‌های این دوره وجود نداشته باشد.

او در پایان خاطرنشان ساخت که باید هنر کشور ما برآمده از دل نگاه توحیدی و مورد قبول ادیان الهی و در راستای ترویج ارزش‌های انسانی باشد.

219

پست بعدی

هوای ۶ شهر خوزستان خطرناک اعلام شد

د فوریه 21 , 2022
اهواز- اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، کیفیت هوای ۶ شهر این استان را با وضعیت خطرناک اعلام کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000