رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس : طرح شفافیت در نوبت صحن است

 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور  در مجلس : طرح شفافیت در نوبت صحن است

سایت منیبان نوشت:جوکار درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات و انتقاد شورای نگهبان درباره عدم تصویب این طرح گفت: مجلس اقدامات خود را در موضوع قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام داد.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات و انتقاد شورای نگهبان درباره عدم تصویب این طرح گفت: مجلس اقدامات خود را در موضوع قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام داد. برای موضوعاتی از قبیل شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان باید تغییرات جدی انجام شود آن هم بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که نامزدها، بدون هرگونه تحصیلات و تجربه کافی ثبت نام نکنند و موجب وهن جایگاه کشور نشوند. برای مثال ۲ هزار نفر ثبت نام می کنند اما نهایتا ۸ و ۹ نفر تاییدیه نهایی می گیرند. چنین هجمی از حضور داوطلبان در هیچ کشوری، وجود ندارد.

او افزود: احصا کردن شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در این قانون انجام شد؛ بحث رجل سیاسی تعریف مشخصی نداشت که برای رجل سیاسی و مذهبی تعریف خوبی انجام شد. همچنین درباره مدیر و مدبر بودن اقدامات خوبی انجام شد. در آن زمان ایرادات شورای نگهبان مرتفع شد و در نوبت دوم شورای نگهبان تایید کرد ولی هیات عالی نظارت این طرح را نپذیرفت شاید در آستانه انتخابات، فکر می کردند این قانونگذاری به نفع یک گروه و یا جناح سیاسی هست بنابراین، برای بعد از انتخابات گذاشته شد تا این موضوع رسیدگی شود. شورای نگهبان چهارچوب کار را اجرایی کرد و به وزارت کشور اعلام کرد و وزارت کشور رعایت نکرد. امروز بدنبال این هستیم که نقطه نظرات اختلافی با هیات عالی نظارت مرتفع و این قانون برای دوره های آینده انتخابات، تصویب شود.

طرح شفافیت در نوبت صحن است/ رجل سیاسی در قانون به صورت عام آمده اما تایید آن بر عهده شورای نگهبان است

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم یزد در مجلس درباره آخرین وضعیت رسیدگی به بحث رجل سیاسی و حضور زنان بیان کرد: کلا در قانون مرد یا زن بودن دیده نشده و در قانون به صورت عام نوشته شده است؛ اینکه مورد تایید قرار بگیرد یا نه، به شورای نگهبان بستگی دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت اظهار کرد: اصلاحات طرح شفافیت توسط کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس انجام شده و در نوبت صحن است؛ تعداد زیادی از نمایندگان هم امضا کردند که مجددا مطرح شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا امیدواری برای تصویب طرح شفافیت وجود دارد، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. از روز شنبه بار دیگر این طرح در مجلس مطرح خواهد شد.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

رنگ قرمز یکپارچه کرونایی روی نقشه ایران در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

ش فوریه 19 , 2022
امروز در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ تقریبا سراسر کشور به رنگ قرمز کرونایی که معرف بالاترین میزان خطر ابتلا به این بیماری است، درآمد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ۲۹ بهمن اعمال می‌شود، با گسترش اُمیکرون در سراسر کشور و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای قرمز از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر رسید. ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۷ شهرستان زرد هستند، هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بیشتر بخوانید: اعلام آخرین وضعیت شهرهای قرمز کرونایی در کشور/ هیچ‌جا آبی نیست حمله همه‌جانبه امیکرون آغاز شد! 47231

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000