امام جمعه کرج: برخی اسامی در جشنواره فجر ناامیدکننده بود/ اگر وزارت ارشاد تذکر جدی ندهد، طرف به خود اجازه صدور فتوا می‌دهد

امام جمعه کرج: برخی اسامی در جشنواره فجر ناامیدکننده بود/ اگر وزارت ارشاد تذکر جدی ندهد، طرف به خود اجازه صدور فتوا می‌دهد

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت : دشمنان با ترفندهای مختلف درصدد وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب اسلامی هستند.

آیت‌الله «سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی »در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با بیان اینکه اگر حقایق انقلاب توسط خودی‌ها روایت نشود دشمن این حوادث را به صورت وارونه و تحریف شده روایت می کند، ادامه داد: باید جلوی لجن پراکنی دشمن گرفته شود و گاهی در داخل برخی مغرضانه عمل می کنند.

وی با اشاره اینکه رعایت ادب روشنگری به اندازه خود تبیین اهمیت دارد ، تصریح کرد: آگاه سازی باید بدون ایجاد فتنه و دعوا ، مستدل و محکم و عمار گونه و بدون تعصب وتعلقات جناحی باشد و روشنگری باید بدون اتهام زنی انجام شود.

امام جمعه کرج با اشاره به سوم اسفند ماه سالروز کودتای رضا خان و روز تجلیل از اسرا و مفقودین گفت: انگلیس با راه اندازی این کودتا دست اندازی به منافع ایران را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد : انگلیسی ها بعد از جنگ جهانی اول برای دست اندازی بیشتر به منافع ایران به ۲ عنصر سیاسی و نظامی داشتند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: عنصر سیاسی سید ضا الدین طباطبایی و عنصر نظامی رضا خان میر پنج بود و در پشت پرده به این توافق رسیدند که بعد از فتح تهران سید ضیا الدین به عنوان نخست وزیر اداره کشور را به دست بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هر روز یک روحانی در دفاع از کشور شهید شده است افزود: امروز هم روحانیت جلو دار همه حرکت‌های خیرخواهانه و مفید به حال ملت است و در همه جریانات و اتفاقات مهم حضور مسئولانه دارد.

امام جمعه کرج: برخی اسامی در جشنواره فجر ناامیدکننده بود/ اگر وزارت ارشاد تذکر جدی ندهد، طرف به خود اجازه صدور فتوا می‌دهد

بیشتر بخوانید:

امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز هم روحانیون در کنار مردم در اجرای اقدامات خیرخواهانه از جمله مدافعان سلامت، مدافعان حرم و کمک به مردم در مسائل مختلف نقش اثر گذاری دارد، بیان داشت : معاندان داخلی و خارجی برای تخریب این قشر تمام تلاش خود را به کار می گیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه به زاد و ولد و فرزند آوری، تصریح کرد: یکی از اهداف هر کشوری تنظیم جمعیتی است و فرصت هشت ساله ایران نباید از دست برود و نهادهای تبلیغی و ترویجی باید با تقسیم کار در سطح افکار عمومی برای این موضوع فرهنگسازی و اقناع کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه تذکرات رهبری معظم انقلاب باید در مورد برجام و هسته ای جدی گرفته شود ، ادامه داد: ملت ایران محکم روی استکبار ستیزی و آرمان خود ایستاده است و در مورد برجام و ایفای تعهدات طرفین نیز باید راستی آزمایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از آمریکا بعید است که اقدام درستی داشته باشد، تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها با افغانستان و بالا کشیدن پول‌های این کشور به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر چهره آمریکا را نمایان کرد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه افکار عمومی بر اساس فرمایشات رهبری معظم انقلاب مورد هجمه و هدف دشمن است ، گفت: روش‌های دشمن را باید شناخت و یاد گرفت، جنگ روایت‌ها یکی از ترفندهای دشمن است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در سال‌جاری رویکرد جشنواره فیلم فجر به نسبت سال‌های گذشته بهتر بود ، عنوان کرد: در گذشته خرابکاری‌های زیادی انجام شده که به زودی این موارد خود را نشان نمی‌دهد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی از اسامی فیلم‌ها جشنواره نا امید کننده بود، متذکر شد: نباید اجازه داد فرهنگ اباحه گری به خصوص در دستگاه‌ها ترویج پیدا کند و دستگاه‌های حاکمیتی باید در این زمینه هوشیار تر عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نباید تریبون در اختیار هر کس قرار گیرد ، ادامه داد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل برخی رفتارها تذکر جدی ندهد طرف به خود اجازه صدور فتوا هم می‌دهد.

حسینی همدانی با بیان اینکه گاهی رفتار برخی از این افراد نشان دهنده شخصیت شان است، گفت: گاهی در رسانه ملی افراد در برنامه‌ها به اسم شادی و خنده کرامت بانوان و ارزش‌های انسانی را از بین می برند.
وی با بیان اینکه هیچ کس با شادی مردم مخالف نیست ، متذکر شد: ما مخالف ابتذال و حرمت شکنی هستیم و نباید در این زمینه منفعل عمل کرد و باید جلوی فساد گرفته شود.

وی تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر باید در شان فجر انقلاب باشد و در این مسیر در حال حرکت است که باید بهتر از این به مسیر خود بازگردد.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

عمده‌ترین دلیل گرانی‌ها از نظر امام جمعه رشت

ج فوریه 18 , 2022
ایرنا نوشت: امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عمده‌ترین دلایل گرانی‌ها فقدان بازرسی ها و نظارت‌ها است، گفت: آسیب بی‌نظارتی‌ها به همه مردم می‌رسد، اگر نظارت‌ها باشد همه در امنیت به سر برده و عادلانه به نیازها دست می‌یابند. آیت الله رسول فلاحتی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000