کارگردان فیلم «۲۸۸۸»، با بغض و اشک، نشست خبری جشنواره فجر را ترک کرد

کارگردان فیلم «۲۸۸۸»، با بغض و اشک، نشست خبری جشنواره فجر را ترک کرد

نشست رسانه‌ای فیلم «۲۸۸۸» در جشنواره فجر، شاهد یک اتفاق عجیب بود؛ چرا که کیوان علی‌محمدی، یکی از کارگردان این اثر سینمایی که داستانش درباره فداکاری خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ارتش در طول جنگ ایران و عراق است، در میانه سخنانش، احساساتی شد و با بغض و اشک، سالن اصلی برج میلاد را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «۲۸۸۸»، عصر امروز (سه‌شنبه ۱۹ بهمن) در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر، برگزار شد.

علی اوجی (تهیه‌کننده)، کیوان علی‌محمدی (کارگردان و نویسنده)، علی‌اکبر حیدری (کارگردان)، مهدی اصلانی (فیلمبردار)، نعیم مسچیان (صداگذار)، سامان احتشامی (آهنگساز)، کامران خلج (طراح گریم)، نرگس محمدی، کامبیز دیرباز، سیاوش مفیدی و شیرین اسماعیلی (بازیگران)، از حاضران این نشست بودند.

همچنین جمعی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش و خانواده برخی از خلبانانِ شهیدِ جنگ ایران و عراق، در سالن این نشست حضور داشتند.

علی اوجی، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی، با اشاره به ۲۶۵ شهید، ۱۸۴ جاویدالاثر و ۵۷ نفر خلبان آزاده در طول جنگ، درباره ساخت «۲۸۸۸» توضیح داد: «علی‌اکبر حیدری و کیوان علیمحمدی با کم‌ترین امکانات، تلاش‌شان را انجام دادند. آن‌ها واقعا پژوهش کردند و مستندهایی را دیده‌اند تا فیلم را به جشنواره برسانند. نباید فراموش کنیم اینکه ما الان این‌جا راحت نشسته و حرف می‌زنیم به‌خاطر تلاش این قهرمانان است.»

همچنین، کیوان علی‌محمدی، کارگردان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» گفت: «امیدوارم عشقی که در «۲۸۸۸» داشتیم را منعکس کرده باشیم. در نشست خبری امروز قهرمانانی حضور دارند که صحبت کردن در حضور ایشان واقعا سخت است.»

او در ادامه نشست در حالی‌که احساسات بر او چیره شده بود، گفت: «من شش فیلم ساخته‌ام و در جلسات مطبوعاتی متعددی هم بوده‌ام، اما هیچگاه نشستی این‌قدر برایم بد نگذاشته است. حس می‌کنم این‌جا دارم می‌میرم و اصلا حالم خوب نیست، چون این گروه در این سه سال خیلی سختی کشید تا به امروز و این‌جا برسد.»

این کارگردانی در حالی‌که اشک می‌ریخت و با بغض صحبت می‌کرد، افزود: «خواهش می‌کنم سوال‌ها را از بقیه بپرسید، من را وارد بازی خود نکنید. حالم خوب نیست و ترجیح می‌دهم نشست را ترک کنم.»

کارگردان فیلم «۲۸۸۸»، با بغض و اشک، نشست خبری جشنواره فجر را ترک کرد

پس از این اتفاق، ادامه این نشست در فضایی سنگین و احساسی دنبال شد.

سیاوش مفیدی، بازیگر فیلم سینمایی «۲۸۸۸» درباره حضور خود در این فیلم گفت: «خیلی دوست داشتم بدانم نظرتان درباره این فیلم چیست. برای من افتخاری بزرگ است که در فیلمی بازی کردم که در آن از قهرمانانی حرف زده می‌شود که کم‌تر به آن‌ها پرداخته شده است.»

نرگس محمدی، دیگر بازیگر فیلم درباره نقش خود توضیح داد: «من ۲ یا ۳ روز سر صحنه بودم و واقعا از کار لذت بردم. از علیمحمدی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد و این نقش را به من داد. تا امروز برای دیدن این فیلم لحظه شماری می‌کردم.»

سامان احتشامی، آهنگساز «۲۸۸۸» هم گفت: «این فیلم ادای دینی به عزیزانی است که برای این مرز و بوم خدمت کرده‌اند. از علیمحمدی سپاس‌گزارم که موسیقی این کار را به من سپرد. یک موسیقی مینیمالی ساختم که تا به حال آن را انجام نداده بودم و امیدوارم مورد رضایت قرار گرفته باشد.»

مهدی اصلانی، فیلمبردار «۲۸۸۸» درباره سختی کار خلبانان توضیح داد: «برای تمام صحنه‌ها در این فیلم فکر شده است. خوشحالم که علیمحمدی را می‌شناسم. بعد از این‌که با خلبانان آشنا شدم، نگاهم به زندگی‌شان عوض شد. ۸۰ کیلو تی‌ان‌تی زیر صندلی خلبان وجود دارد و من در این چند روز فهمیدم زندگی خلبانی چیست و باید دست آن‌ها را بوسید. درباره فیلم نیز باید بگویم هیچ پلانی آرشیوی نیست و همه سکانس‌ها را فیلمبرداری کرده‌ایم.»

شیرین اسماعیلی، دیگر بازیگر فیلم درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره گفت: «ما آن‌قدر فضا را حس کردیم که از ما دور نیست و این حزن و شادی در ما تنیده شده است و من خودم را در آن فضا دیده‌ام. خوشحال می‌شوم سیمرغ بگیرم اما فکر می‌کنم پیشینه‌ای نیاز دارد. با این حال بی‌رویا هم نیستم و آرزو بر جوانان عیب نیست.»

در ادامه، علی‌اکبر حیدری، دیگر کارگردان «۲۸۸۸» درباره موضوع جنگ تحمیلی در این فیلم توضیح داد: «ما درباره وضعیت جنگ تحمیلی صحبت کردیم که هیچ کجا درباره آن صحبت نشده است. درباره آدمی که در یک اتاق تاریک نشسته و آسمان را رصد می‌کند. ۲ سال تحقیق کردیم و فهمیدیم که این بهترین وجه از جنگ است که به آن پرداخته نشده است.»

او درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفت: «درباره انتخاب بازیگران باید بگویم با کسانی که لطف کردند و بازی کردند بسیار راحت بودیم. همه همراه بودند و فضایی که در کار وجود داشت باعث راحت بودن کار شده بود.»

این کارگردان درباره مواجهه با جنگ در این فیلم گفت: «ما کار ساده‌ای نداشتیم؛ یعنی کلی مدرک داشتیم و توانستیم یک موضوع را انتخاب کنیم. ما به حالت کلی عملیات‌های مهم در طول ۸ سال جنگ تحمیلی را پردازش کردیم. کار سخت‌تر را انتخاب کردیم و امیدواریم موفق بوده باشیم.»

اوجی هم در این‌باره توضیح داد: «کارگردانان تصمیم گرفتند از ابتدا تا انتهای جنگ را به تصویر بکشند. خیلی راحت بود اگر یک قهرمان را سوژه قرار می‌دادند اما کار سخت را انتخاب کردند و سعی کردند داستان را به این شکل روایت کنند. از پژوهش‌هایی که انجام دادیم حدود ۱۰ سوژه باقی مانده است که همه از آن‌ها قابلیت فیلم شدن را دارند.»

۵۷۵۷

پست بعدی

کارگردان فیلم «۲۸۸۸»، با بغض و اشک، نشست خبری را ترک کرد

س فوریه 8 , 2022
نشست رسانه‌ای فیلم «۲۸۸۸» در جشنواره فجر، شاهد یک اتفاق عجیب بود؛ چرا که کیوان علی‌محمدی، یکی از کارگردان این اثر سینمایی که داستانش درباره فداکاری خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ارتش در طول جنگ ایران و عراق است، در میانه سخنانش، احساساتی شد و با بغض و اشک، سالن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000