لعلام زمان اجرایی شدن طرح انتقال آب غدیر به استان خوزستان

لعلام زمان اجرایی شدن طرح انتقال آب غدیر به استان خوزستان

ایلنا نوشت:معاون اجرایی رئیس‌جمهور زمان اجرای طرح انتقال آب غدیر به استان خوزستان را اعلام کرد.

سید صولت مرتضوی خبر داد تا پایان خرداد ۱۴۰۱ طرح انتقال آب غدیر در استان خوزستان به بهره برداری خواهد رسید.

مرتضوی اعلام کرد که در این طرح انتقال آب از سد دز به اهواز و روستاها و شهرهای اطراف اهواز ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان را در برمی گیرد.»

استان خوزستان با وجود داشتن رودخانه‌ها و سدهای مختلف، دچار تنش آبی است که در فصل تابستان شدت می‌گیرد و حوادث و بحران‌های متعددی در شهرها و روستاهای مختلف به وجود می‌آورد.

طرح انتقال آب غدیر، تا پایان خرداد ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور از تزریق اعتبار به این طرح نیز خبر داد و نتیجه اجرای آن را «اضافه شدن چیزی حدود ۱۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز به آب آشامیدنی اهواز، آبادان خرمشهر و روستاهای اطراف آن معرفی کرد».

طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهرهای مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز در مجموع ۴.۷ میلیون نفر را تحت پوش قرار می‌دهد.

۲۱۲۱۷

۲۱۷

پست بعدی

مجری تلویزیون : مردم معترضانه پیام میدن که بهشون دروغ گفته شده

ی فوریه 6 , 2022
مجری صداوسیما از دریافت پیام های اعتراضی مردم خبر داد بیشتر بخوانید: بازنشستگان بخوانند/ جزییات پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان متقاضیان تسهیلات بخوانند/ خبر مهم معاون وزبر اقتصاد درباره مشمولان جدید وام بدون ضامن ۲۱۲۱۹

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000