نشانه‌های آشکار امیکرون در کودکان را جدی بگیرید

نشانه‌های آشکار امیکرون در کودکان را جدی بگیرید

فارس نوشت: رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی و لرز،گاهی علائم گوارشی مثل اسهال،استفراغ از جمله علائم اُمیکرون در کودکان است.

شمس الله نوری پور،فوق تخصص کودکان و رئیس بیمارستان کودکان مفید در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مراجعه کودکان مبتلا به اُمیکرون به این مرکز درمانی چگونه است؟»،گفت: با شیوع اُمیکرون که کودکان را درگیر می‌کند و با توجه به بازگشایی مدارس و کامل نبودن پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی، مشاهده می‌کنیم مراجعات بیمارستانی در دو هفته اخیر به ویژه در چند روز اخیر دو سه برابر افزایش داشته و به همین نسبت میزان بستری نسبت به دی ماه نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کووید بیمارستان مفید 29 تخت دارد، افزود:یکسری بیماران، بیماران قطعی کرونا و یکسری مشکوک به کرونا هستند؛ به شکلی که تقریبا نیمی از بخش کرونایی و نیمی مشکوک هستند.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه غالب جامعه اُمیکرون است حدس زده می‌شود این کودکان بستری نیز مبتلا به اُمیکرون باشند.

نوری پور درباره «مهمترین علائم اُمیکرون در کودکان»، گفت: یکسری از ابتلای کودکان می‌تواند بدون علامت باشد و بعضی با علامت است.

این فوق تخصص کودکان متذکر شد: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی، لرز،گاهی علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ از جمله علائم در کودکان است.

رئیس بیمارستان مفید ابراز داشت:گاهی نیز ممکن است درگیری ریه اتفاق بیفتد و در موارد شدید ممکن است تنگی نفس و کبودی لبها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

برای کدام نوع از سردردها حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؟

نقشه کرونایی ایران در ۱۶ بهمن ۱۴۰۰/ ۱۲۰ شهر قرمز

47231

پست بعدی

پراید ۴ میلیون تومان گران شد/ جدول قیمت

ی فوریه 6 , 2022
طبق مشاهدات اقتصادآنلاین از قیمت امروز پراید، معامله‌کنندگان قیمت پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE را حوالی ۱۷۴ میلیون تومان اعلام کردند که نسبت به هفته گذشته دو میلیون گران شده است. قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ هم به ۱۶۷میلیون تومان رسید. پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ حوالی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000