بازیگری که هرشب خواب اعدام شدن می‌دید و تشکر بهرام رادان از سعه‌صدر مقام‌های قضایی/ گزارش نشست فیلم «علفزار»

بازیگری که هرشب خواب اعدام شدن می‌دید و تشکر بهرام رادان از سعه‌صدر مقام‌های قضایی/ گزارش نشست فیلم «علفزار»

در نشست رسانه‌ای «علفزار»، بهرام رادان (تهیه‌کننده) از سعه‌صدر مقام‌های قضایی و مدیران جشنواره برای ساخت و نمایش این فیلم تشکر کرد و متین حیدری‌نیا (بازیگر) از درگیر شدنش با نقش گفت تا آن‌جا که هر شب خواب اعدام شدن می‌دیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای «علفزار»، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه ۱۲ بهمن)، با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه، در سالن اصلی برج میلاد (خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر) برگزار شد.

کاظم دانشی (کارگردان)، بهرام رادان (تهیه‌کننده)، پژمان جمشیدی، ستاره پسیانی، سارا بهرامی، مهدی زمین‌پرداز، عرفان ناصری و یسنا میرطهماسب (بازیگران) از حاضران در این نشست بودند.

بهرام رادان، تهیه‌کننده فیلم در آغاز این نشست، ضمن قدردانی از عوامل فیلم، در خصوص چرایی ورود به عرصه تهیه‌کنندگی گفت: «من در رشته مدیریت تحصیل کردم و مجوز تهیه‌کنندگی‌ام را گرفته بودم و به این کار علاقه دارم. اما برای ادامه کار در این عرصه باید ببینیم تا کجا می‌توان پیش رفت و بخش خصوصی تا چه اندازه می‌تواند پاسخ‌گو باشد و سرمایه‌گذاری را برای آثار انجام دهد.»

او ادامه داد: «جامعه به ساخت آثار این چنینی نیاز دارد و سعه‌صدر دوستانی که باعث شدند امروز این اثر سینمایی اکران شود چشمگیر است. امیدوارم فیلم بدون هیچ ممیزی اکران شود.»

کاظم دانشی، کارگردان این اثر سینمایی، در ابتدای صحبت‌هایش با یادی از علی انصاریان و مهرداد میناوند، گفت: «من از دوستانم در سازمان سینمایی و قوه قضائیه بابت حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم. حضور این اثر در جشنواره فجر، نشان‌گر از شجاعت عزیزان مسئول در جشنواره است. من درباره پرونده‌های زیادی تحقیق کرده بودم و چیزی که می‌بینید ترکیبی از چند پرونده و نتیجه تحقیقات من و بقیه عزیزانی است که نام‌شان به‌عنوان فیلمنامه‌نویس آمده است.»

پژمان جمشیدی، بازیگر فیلم هم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جشنواره، گفت: «من دو بار قبل از فیلمبرداری همراه با آقای دانشی و سارا بهرامی به دادگاه رفتم اما چون دلش را نداشتم زیاد در آن‌جا رفت و آمد نمی‌کردم.»

او در پاسخ به واکنش‌ها درباره بازیگری‌اش گفت: «من آن‌قدر جوان نیستم که در مقام پاسخ‌گویی به کسی بربیایم. کار خود را می‌کنم و برای حضور در جشنواره بسیار هیجان دارم.»

سارا بهرامی، دیگر بازیگر فیلم، درباره نقش خود و حضورش در دادگاه‌های جنایی قبل از فیلمبرداری، گفت: «گاهی بازی کردن بعضی نقش‌ها را تخیل می‌کردم اما این نقش برایم شبیه به هدیه بود. ما در جلسات بازپرسی شرکت می‌کردیم اما با خود افرادی که چنین تجربه‌هایی داشتند، صحبت نکردیم.»

در ادامه، صدف اسپهبدی، بازیگر نقش فریبا با روایتی از مادر معتاد فیلم، توضیح داد: «نقش به اندازه‌ای جذاب بود که هر بازیگری آن را می‌خواند برای ایفای نقش در آن اشتیاق نشان می‌داد. پیش‌تر من با کاظم دانشی چند فیلم کوتاه کار کرده بودم. کاظم دانشی برای حضور من در این فیلم شرایط لاغر شدن را گذاشته بود و در نتیجه من برای حضور در این اثر ۲۵ کیلو وزن کم کردم.»

مائده طهماسبی، دلیل پذیرش نقش مادر در این فیلم، بیان کرد: «وقتی من نقش را خواندم، برایم شوکه‌کننده بود. من باید از مونا جعفری، طراح گریم کار تشکر ویژه‌ای کنم چون پسر من محمد معتضدی در کار، بیماری پوستی دارد که از مادر به پسر منتقل می‌شود و طراحی گریم او در رسیدن به نقش برایم خیلی جذاب بود. من این کار را با عشق بازی کردم.»

همچنین، ستاره پسیانی، درباره دلیل بازی در این فیلم، گفت: «این نقش برای من جذاب بود، چالش‌ها و فراز و فرودهای زیادی داشت.»

یسنا میرطهماسب، دیگر بازیگر فیلم، گفت: «این نقش به اعتقاد من باعث پختگی کار من در بازیگری می‌شود.»

متین حیدری‌نیا، هم‌ تاکید کرد: «من هشت ماه درگیر این نقش بودم و حتی خواب اعدام شدن را می‌دیدم. هرچه که در فیلم می‌بینید نتیجه تلاش تمامی عوامل است.»

در ادامه نشست، کارگردان این فیلم درباره جنایی بودن «علفزار» گفت: «خصلت فیلم جنایی، چیزی جز جنایت نیست و طبیعی است که تلخ باشد. اما من سعی کردم لحظات انسانی بسیاری را در فیلم داشته باشم و تصورم این است که این اثر سینمایی حجم مادرانگی بسیاری دارد.»

دانشی درباره صحنه‌پردازی فیلم هم گفت: «ما تمامی صحنه دادگستری را ساختیم و طراحان صحنه، بسیار تلاش کردند. باید از اعتماد بهرام رادان نیز تشکر کنم.»

۵۷۵۷

پست بعدی

اعتراض خبرنگاران جواب داد، سالن نشست جشنواره فیلم فجر تغییر کرد

س فوریه 1 , 2022
روز اول جشنواره خبرنگاران و عکاسان به محدودیت سالن نشست خبری اعتراض کردند و مسئولان در واکنش به آن، در روز دوم، سالن نشست رسانه‌ای را تغییر دادند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهلمین جشنواره فیلم فجر در دومین سال فراگیری کرونا برگزار شد. در شرایطی که باید فاصله‌های اجتماعی رعایت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000