خرید خدمت سربازی یعنی احساس ناخوشایند بی عدالتی

خرید خدمت سربازی یعنی احساس ناخوشایند بی عدالتی

کیهان با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در باره خرید خدمت سربازی نوشت:اگر علاوه‌بر درآمدزایی هدف از این طرح مثلا تشویق ازدواج و فرزندآوری است که باید پرسید آیا همه مشمولان متاهل در شرایطی عادلانه و برابر توان خرید خدمت را دارند؟

آیا نمی‌شود بدون طرح خرید و فروش خدمت تسهیلات بیشتری برای مشمولان متاهل در نظر گرفت و مثلا مدت خدمت آنها را کاهش داد یا حتی آنها را معاف کرد؟ آیا فرصت خرید خدمت به جوانان مجرد بالای 35 سال نوعی تشویق به سربازی نرفتن به امید امکان خرید در سال‌های بعد نیست؟
همواره خدمت سربازی یکی از مصادیق برابری و یکرنگی فقیر و غنی در جامعه بوده اما طرح خرید خدمت می‌تواند تجربه گذشته ناعدالتی در این زمینه را تکرار کند و باعث احساس ناخوشایند ناعدالتی در جوانان در اولین تجربه‌های جدی اجتماعی آنها شود.
حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده نتیجه اعلام این خبر که هنوز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نشده و همچنین نظر شورای نگهبان و ستادکل نیروهای مسلح نیز در موردش گرفته نشده است به کجا ختم می‌شود؟

21302

پست بعدی

روزنامه جمهوری اسلامی: کرونا رفتنی است،22بهمن ماندنی است/راهپیمایی را لغو کنید

د ژانویه 31 , 2022
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:کرونا که نزدیک دو سال است کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر را در سراسر جهان تهدید می‌کند، ازجمله عوامل خطرناکی است که بلای جان مردم شده و به صورت استثنائی وظایف ویژه‌ای بر عهده دولتمردان برای حفاظت از جان مردم قرار داده است. درست در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000