انتشار کتاب خاطرات وکیل از مجموعه یادداشت‌های محمدهادی جعفرپور با مقدمه محمد مهاجری

انتشار کتاب خاطرات وکیل از مجموعه یادداشت‌های محمدهادی جعفرپور با مقدمه محمد مهاجری

کتاب خاطرات وکیل در بردارنده خاطرات محمد هادی جعفرپور، عضو وکلای کانون دادگستری با مقدمه محمد مهاجری به همت انتشارات حقوق یار منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب خاطرات وکیل را مهدی امیری گردآوری کرده و مقدمه آن را محمد مهاجری نوشته است.

محمد هادی جعفرپور که از اعضا گروه وبلاگ نخبگان خبرآنلاین است، درباره این کتاب نوشته: یک سال و چند ماه پیش که راجع به مشکلات و چالش های نهاد وکالت و مسائل کانون وکلا با برادر بزرگوارم جناب آقای محمد مهاجری گفت و گویی در فضای لایو اینستاگرام داشتم پیشنهاد ایشان در نقل خاطرات پرونده‌ها به زبانی ساده در راستای آشنایی مردم با حرفه وکالت و زمینه سازی ایجاد پایگاهی مناسب برای این حرفه تلنگری بود تا دست به قلم شده با قلم قاصر خویش بخشی از تجربه حضورم در حرفه وکالت را در قالب خاطرات وکیل به رشته تحریر درآورم.

او ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این موضوع آشنا کردن مردم با مسائل و حوادثی است که برای هر وکیل در پرونده هایش مطرح می شود به انضمام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم نسبت به نکات و مسائل حقوقی البته به زبان ساده . استقبال بی نظیر مخاطبان هر روز بیشتر و بیشتر می شد تا جایی که به موازات انتشار هر خاطره این پیام را دریافت می‌کردم که ای کاش این مجموعه خاطرات را به مجموعه مدون تبدیل کنید لطف و اصرار مخاطبان و همراهی برادر جوان و پرتلاش آقای مهدی امیری گردآورنده این مجموعه سبب شد تا انتشارات حقوق یار که به طور اختصاصی به نشر و انتشار تالیفات حقوقی اشتغال دارد داوطلب انتشار خاطرات وکیل شود.

این وکیل نوشت: در این مجموعه خلاصه‌ای از پرونده های کیفری ،حقوقی و خانواده نقل و سعی شده است حسب موضوع نکات و مسائل حقوقی مبتلا به و مورد نیاز جامعه تا جایی که استانداردهای خاطره نویسی اجازه می دهد نقل شود تا چه مقبول افتد و چه در نظر آید.

محمد هادی جعفرپور معروف به رامین متولد ۱۳ مرداد ۵۳ محله درب شیخ شیراز است. محمد هادی جعفر پور وکیل پایه یک دادگستری که تحصیلات تکمیلی اش در جرم شناسی وحقوق جزا گذارنده نزدیک به دو دهه در کانون وکلا عضویت دارد و کانون وکلا را میراث ملی این سرزمین می داند.

انتشار کتاب خاطرات وکیل از مجموعه یادداشت‌های محمدهادی جعفرپور با مقدمه محمد مهاجری

جعفرپور در گفت وگو با رسانه ها بیان داشته است:

سال ۹۹ برای من عرصه رسانه و قلم و هم در خانه صنفی آغاز راه جدیدی بود که باعث شد خود را برای اولین بار در معرض انتخاب همکارانم قرار دهم و به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد اعتماد همکارانم را جلب کنم. همچنین از تیرماه 1399 روزهای یکشنبه خاطرات وکیل که مروری است بر تجربیات و خاطرات دوران وکالتم در خبرگزاری خبر آنلاین منتشر می شود.

اصلی ترین هدفی که از نگارش خاطرات وکیل دنبال میکنم آشنا کردن مردم با حرفه وکالت وبه عبارتی آشتی دادن مردم با این حرفه است که نتیجه آن حفظ حقوق شهروندی وآگاه سازی مردم به حقوق خویش و قواعدی است که لازم است در روابط خصوصی واجتماعی از آن آگاه ومطلع باشند.هر خاطره ای که از من منتشر می شود برخی از مواد قانونی و اصول حقوقی که لازمه یک رابطه حقوقی است را در بر دارد.

تاثیرگذاری بعدی قضیه میتواند همراهی و کمک به وکلای جوان کشور باشد تا با مرور پرونده ها به برخی مختصات وقواعد حرفه ای شغل وکالت آشنا شوند.راستش اوایل که در این مسیر قلم میزدم حداکثر توقعم در جذب مخاطب دویست نفر بود اما بعدها با تعداد کثیری مخاطب مواجه شدم که این استقبال موجب دلگرمی وانگیزه مضاعف برای ادامه این راه شد.بازخوردی که از عموم مردم گرفتم برایم بسیار جذاب بود وهروقت با ارسال پیامک هایی از سوی مخاطبانم به من اظهار لطف می شود خستگی از تنم بیرون میرود و باعث می شود که با شوق بیشتری به این مسیر ادامه دهم.انرژی های مثبت دریافتی و رغب وافر من برای قلم زدن باعث شد که تبدیل خاطرات وکیل به کتاب از سوی مخاطبان،همکاران ودوستان به من پیشنهاد شود و بالاخره تصمیم گرفتم بخشی از مطالب منتشر شده در قالب خاطرات وکیل جهت تبدیل به کتاب روانه بازار نشر کنم که انتشارات حقوق یار از فعالان نشر کتب حقوقی قبول زحمت کردند.
کار تشریفات اخذ مجوز کتاب و سایر امور مربوطه توسط این مجموعه به سرانجام رسید و به زودی به دست مخاطبان گرامی خواهد رسید. آنچه در توصیف مجموعه مورد اشاره قابل توجه است در نظر گرفتن نیازهای حقوقی مردم و آشنایی با شیوه ی طرح دعاوی وچگونگی فعالیت وکلا در مواجه با چالش ها ومشکلات قضایی وبرخی مقررات وماده های قانونی مورد نیاز ومرتبط با موضوع خاطره و بعضا تذکر توصیه های قانونی و حقوقی در جهت پیشگیری از بروز مشکلات قضایی است.

امیدوارم اقبال به خاطرات وکیل مانند استقبالی که از انتشار در خبرگزاری ها بود باشد و با توکل به خدا بتوانم مجموعه دوم خاطرات وکیل که معجونی از حوادث واتفاقات واقعی پرونده هاست را به این امید که مجموعه ی جلد یک مورد قبول مخاطبان قرار بگیرد به چاپ برسانم. در پایان از همه کسانی که در نشر کتاب خاطرات وکیل من را همیاری کردند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

پست بعدی

وابستگی تامین مالی زنجیره‌ای به منابع بانک‌ها

ش ژانویه 29 , 2022
تامین مالی زنجیره‌ای اگرچه با هدف تامین منابع مالی تولید طراحی شده اما نبود شفافیت و فساد حاکم بر سیستم بانکی و البته نبود کافی منابع باعث می‌شود تا اجرای این طرح با چالش‌های زیادی همراه شود. از سوی دیگر نرخ تورم حاکم بر اقتصاد نیز باعث می‌شود میزان نقدینگی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000