صداوسیما بابت حرف‌های فراستی عذرخواهی کند/ موزه توضیح دهد

صداوسیما بابت حرف‌های فراستی عذرخواهی کند/ موزه توضیح دهد

ایسنا نوشت: حسین هاشم‌پور، روزنامه‌نگار گفت: «ادعای مسعود فراستی مبنی بر کپی بودن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران آن هم در رسانه ملی، چوب حراج زدن به ثروت دو و نیم میلیارد دلاری است که به تک تک مردم ایران تعلق دارد و هر جای دنیا بود موزه مربوطه هم از گوینده هم از رسانه شکایت حقوقی می‌کرد.»

حسین هاشم‌پور، کارشناس فرهنگ و هنر گفت: «مسعود فراستی در برنامه اخیر «هفت»، تلاش کرد اصالت یک ثروت ملی که همه دنیا کنجکاو و دل نگران وضعیت نگهداری آن است را به مخاطره اندازد؛ گنجینه‌ای که قیمتش قریب به دو و نیم میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در این برنامه مسعود فراستی گفته است: «به موزه هنرهای معاصر تهران هم رحم نکردند … معلوم نیست چه بر سر آثار (گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران) آمده است، فقط این را شنیدم که کپی‌هایی از این‌ها کار شده و فروش رفته و اصل نمی‌دانم کجاست. (نقل به مضمون)»

هاشم‌پور خاطرنشان کرد: «تصور می‌کردم در طول هفته موزه هنرهای معاصر تهران و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این ادعا که کاملا خلاف منافع ملی ایران است، واکنش جدی و تند نشان دهد اما متاسفانه همه مراجع ذی‌صلاح سکوت کرده‌اند که اصلا برایم قابل درک نیست.»

او توضیح داد: «البته آگاهان به هنرهای تجسمی می‌دانند ادعای آقای مسعود فراستی درباره اصالت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از سر ناآگاهی و عدم شناخت این حوزه است و از اساس چنین ادعایی نمی‌تواند درست باشد، آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در دنیای هنر بسیار شناخته شده هستند و فروش اصل و یا حتی کپی این آثار غیرممکن و محال است؛ ورود هر یک از این آثار به بازار هنر یک بمب خبری خواهد بود و هیچ عقل سلیمی چنین اشتباهی را به مخیله‌اش هم راه نمی‌دهد. کما اینکه هر زمان کار کپی در دنیای هنر یافت شده، کپی‌کاران رسوا شده‌ و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.»

سردبیر ایران‌آرت خاطرنشان کرد: «هر جای دنیا بود موزه مربوطه در مقام صیانت از خود و اطمینان خاطر دادن به جامعه هنری و عموم مردم کشورش، بیانیه رسمی می‌داد، از ادعاکننده اسناد و مدارک می‌خواست و او را به مراجع قضایی معرفی می‌کرد تا سندهایش بررسی شود.»

او تصریح کرد: «موزه هنرهای معاصر تهران در این سال‌ها چندین و چند بار با تغییر مدیریت مواجه شده است، مانند همه عرصه‌های هنری، آن‌جا هم محله برو و بیای مدیرانی با طیف‌های سیاسی کاملا متضاد با هم بوده است، اما در این مورد خاص، این آمد و شدهای متنوع این حسن را داشته که همگی به صحت و سلامت آثار گنجینه صحه گذاشته‌اند. گنجینه موزه به عنوان یک ثروت ملی زیر نظر تمامی مراجع معتبر بازرسی و نظارتی قرار دارد و به دفعات آثار گنجینه به نمایش عموم درآمده است اگر واقعا کارهای موجود کپی هستند چرا یک بار یکی از این مدیران، مراجع قانونی و یا کارشناسان چنین اتفاق هولناکی را اعلام نکرده‌اند؟»

هاشم‌پور در پایان خواستار توضیح رسمی موزه هنرهای معاصر تهران و حتی عذرخواهی صداوسیما برای شایعه‌پراکنی درباره یک ثروت ملی بی‌مانند شد.

۵۸۲۵۹

پست بعدی

علی مطهری: مذاکره مستقیم ایران و آمریکا حتما به نفع مردم است/ توافق حتمی است

چ ژانویه 26 , 2022
جهان صنعت نوشت: علی مطهری با اشاره اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: این یک تصمیم درست است که باید زودتر می‌گرفتند. حتما این به نفع مردم است و منافع ملی را بهتر تامین می‌کند. حامیان برجام معتقدند که جلوی ضرر را از هرجا بگیری، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000