هشدار نماینده مجلس درباره سرایت گرانی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی به سایر کالاها

هشدار نماینده مجلس درباره سرایت گرانی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی به سایر کالاها

مهر نوشت: نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که با پایمال‌کنندگان حقوق ملت ایران در پرونده کرسنت برخورد شود.

روح‌الله نجابت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: تذکر بنده به برخی از وزرا است مبنی بر اینکه باید هر چه سریعتر مدیران ناکارآمد دولت قبلی را تغییر دهند چرا که این افراد انگیزه کافی برای انجام امور را ندارند.

وی در تذکری به رئیس قوه قضائیه گفت: لازم است با پایمال‌کنندگان حقوق ملت ایران در پرونده کرسنت برخورد قاطع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: جهت‌گیری دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رانت‌زدایی اقدام خوبی است اما شیوه جبران آن هم مسئله‌ای مهم است. اگر قرار است پول در اختیار مردم باشد، آنان آثار گرانی کالاها را خواهند دید و آن پول به چشمشان نمی‌آید. از سوی دیگر، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط منجر به گرانی کالاهای اساسی نمی‌شود و به قیمت کالاهای دیگر هم تسری پیدا می‌کند.

نجابت تصریح کرد: باید استراتژی دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شود. در بودجه سال گذشته مصوبات خوبی درباره اشتغال و محرومیت‌زدایی داشتیم که در بودجه سال آینده نیامده و باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: همچنین دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده که اگر میزان فروش نفت و سهام کافی نباشد، برای جبران کسری بودجه به سمت فروش اوراق می‌رود که حتماً ما این موضوع را در کمیسیون تلفیق اصلاح می‌کنیم چرا که نباید دولت از الان مجوز فروش اوراق را در بودجه بگیرد.

بیشتر بخوانید:

فعال سیاسی اصولگرا : تیم اقتصادی رئیسی همان راه احمدی نژاد را می روند / اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشانند

هشدار یک اقتصاددان درباره عواقب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ ۶۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند

کیهان هم به منتقدان اولین بودجه دولت رئیسی پیوست/ حذف ارز۴۲۰۰تومانی تورم ایجاد می کند/افزایش تعرفه گاز و برق نگران کننده است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : برخلاف عزم دولت، قطعا ارز ۴۲۰۰ تومانی این کالاها حذف نمی شود

نگرانی نماینده چابهار از شوک تورمی حذف ارز ترجیحی / آقایان گفتند اثر تورمی حذف ارز ترجیحی ۸ درصد است

راهکاری برای مهار جهش گرانی ها پس از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی / عرضه سبدکالا در کارت الکترونیکی

21215

پست بعدی

آغاز تولید «ترور» ، اولین سریال تلویزیونی با محوریت اهمیت قدرت منطقه‌ای سردار سلیمانی

س ژانویه 4 , 2022
همزمان با فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، «ترور» به عنوان اولین سریال در خصوص اهمیت حاج قاسم در خصوص تامین امنیت منطقه به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی حمید زرگرنژاد کلید می‌خورد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سریال به کارگردانی حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم تحسین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000