حجم تجارت در آذرماه ۲۵ درصد رشد کرد

حجم تجارت در آذرماه ۲۵ درصد رشد کرد

سخنگوی گمرک گفت: حجم تجارت کشورمان در آذرماه به ۱۳ میلیون و ۱۷۲ هزار تن به ارزش هشت میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلار رسید که نسبت به آذر سال گذشته از لحاظ وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: از مجموع تجارت ۱۰۰ و ۲۲ میلیون تنی کشور به ارزش ۷۲ میلیارد دلار در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۱۷۲ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلار مربوط به ماه نهم سال است.

وی افزود: صادرات کشورمان در آذر ماه ۹ میلیون و ۵۹۳ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۴۱ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (اذر۹۹) رشد نیم درصدی در وزن و ۲۳ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی در مورد مقاصد صادراتی کشور در آذرماه گفت: پنج کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران در آذر ماه به ترتیب چین یا یک میلیون و ۹۷۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار، عراق با یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن به ارزش ۶۴۹ میلیون دلار، امارات با یک میلیون و ۱۳ هزار تن به ارزش ۴۹۹ میلیون دلار، ترکیه با ۳۳۸ هزار تن به ارزش ۳۶۳ میلیون دلار و افغانستان با ۲۶۹ هزار تن به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار بودند.

حجم تجارت در آذرماه 25 درصد رشد کرد

سخنگوی گمرک در باره میزان واردات در آذرماه توضیح داد: واردات کالاهای مورد نیاز کشور در ماه نهم سال سه میلیون و ۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار بوده که نسبت به آذر سال قبل ۱۹ درصد در وزن و ۲۷ درصد در ارزش افزایش داشته است.

لطیفی درباره کشورهای تامین کننده نیازهای کشور گفت: کشور امارات با فروش ۸۷۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار، چین با ۲۸۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون دلار، ترکیه با ۲۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۴۵۴ میلیون دلار، سوئیس با ۲۴۰ هزار تن به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار و آلمان با فروش ۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار، پنج کشور اول تامین نیازهای کشور در آذر ماه بودند.

سخنگوی گمرک افزود: در آذر ماه امسال یک میلیون و ۵۷ هزار تن کالای خارجی نیز از مسیر جمهوری اسلامی ایران ترانزیت شد که این میزان نسبت به آذر سال قبل ۵۳درصد رشد داشته است.

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

داریوش کاردان، با اجرای برنامه «تاک»، روی آنتن رفت

د ژانویه 3 , 2022
داریوش کاردان، مجری قدیمی تلویزیون، اجرای برنامه انگیزشی «تاک» را برعهده گرفت که هر چهارشنبه، روی آنتن شبکه دو خواهد رفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه‌ای تحت عنوان «تاک» با رویکرد امیدبخشی و ارائه ایده‌های موفق به تازگی، روی آنتن شبکه دو قرار گرفته است. اجرای این برنامه تلویزیونی بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000