اشرفی اصفهانی: چرا باید روحانی حذف شود؟/ طلاب تحت فشارهای معیشتی هستند

اشرفی اصفهانی: چرا باید روحانی حذف شود؟/ طلاب تحت فشارهای معیشتی هستند

جماران نوشت:اشرفی اصفهانی گفت: آقای روحانی تلاشهای بسیار خوبی انجام داد و در حد توان تلاش کرد در نهایت قضاوت با مردم است برخی ها ممکن است نظرشان مثبت باشد و برخی هم ممکن است نظر منفی داشته باشند. در مجموع چون بنده اطلاعی از دیدار آقای روحانی با رهبری نداشتم نمی توانم اظهارنظر دقیقی هم در این باره داشته باشم.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، نماینده پیشین مجلس و چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای روحانی و آقای ناطق نوری که چهره‌ای با سابقه و دارای سوابق درخشان و خدمات بالایی است بهترین گزینه‌ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.حسن روحانی طبق خبری که اخیرا منتشر شده، با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده است و حال اینکه در این دیدار چه مباحثی مطرح شده گمانه زنی‌های رسانه‌ای بسیاری را به دنبال داشته است.

اشرفی اصفهانی: روحانی شخصیت استخوان‌داری است/نمی‌توان درباره دیدار روحانی و رهبری اظهارنظر دقیقی کرد

با محمد اشرفی اصفهانی از نمایندگان پیشین مجلس که با حسن روحانی در ادوار پیشین همکار بوده است در مورد این دیدار گفت و کو کرده ایم که خلاصه آن در پی می آید:

– چون بنده از دیدار رهبری و حسن روحانی اطلاعات دقیقی ندارم نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی هم در این باره داشته باشم. به طور کلی اگر این دیدار صورت گرفته دیدار بسیار خوبی بوده است، چرا که به هر حال آقای روحانی به مدت 8 سال در حد قدرت و توان و موقعیت و جایگاهش تلاش خودش را انجام داده است. حال اینکه افراد بخواهند درباره عملکرد ایشان قضاوت کنند باید حداقل دو، سه سال بگذرد، مردم هم عملکرد دولت جدید یعنی عملکرد آقای رییسی را ببینند تا بتوانند مقایسه کنند دولت آقای روحانی، دولت موفقی بوده است.

– چون واقعیت قضیه هنوز روشن نیست، قضاوت کردن نیز در این باره سخت و دشوار است چرا که هنوز مشخص نیست ماهیت این دیدار چه بوده است. به هر حال آقای روحانی 8 سال رییس جمهور این کشور بوده و در حال حاضر هم چند ماهی است که دوران ریاست جمهوری وی به اتمام رسیده است. شاید این اولین دیدار وی پس از پایان دوره ریاست جمهوری با رهبری بوده است. حالا ممکن است رهبری به وی خسته نباشید گفته باشند و یا ممکن است گفته باشند عملکردشان خوب بوده یا بد بوده است. به هر حال ممکن است دیدگاه ایشان شاید با مردم متفاوت باشد نمی توان نظر دقیقی ارائه داد.

– آقای روحانی شخصیت استخوان‌داری است. او شخصیتی نیست که به تازگی وارد صحنه شده باشد. حداقل بنده، 8 سال در مجلس، با آقای روحانی کار کردم. ایشان رییس کمیسیون دفاعی مجلس بود و من رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بودم. در نتیجه با یکدیگر همکاری می‌کردیم و رفیق بودیم. از دوران قبل یعنی حوزه علمیه قم، بنده ایشان را می‌شناختم و اولین سخنرانی ایشان در مسجد ارگ تهران به مناسبت رحلت حاج آقا مصطفی خمینی بود و لقب امام خمینی را ایشان داد.

– خدمات آقای روحانی تحت تاثیر تحریم و فشارها و بیماری کرونا، قرار گرفت به هر حال در این شرایط، کارکردن سخت است. شرایط کنونی برای آقای رییسی نیز دشوار است و آسان نیست. منتهی آقای روحانی تجربیات اجرایی بسیاری داشت اما آقای رئیسی، تجربیاتی ندارد البته در قوه قضاییه موفق بودند اما در کارهای اجرایی چندان تجربه‌ای ندارند.

– اصلا چرا آقای روحانی باید حذف شوند. این بحث درست نیست. به بیان دیگر حذف، معنا ندارد. کسانی که قبل از آقای روحانی، رئیس جمهور بوده اند حتی آقای احمدی‌نژاد، چرا باید حذف شوند یا آقای خاتمی که جایگاه خاص خودش را دارد. حذف کردن، خواسته‌های افراطیونی است که همواره می‌خواهند خودشان یکدست باشند. الان هم یکدست شده‌اند و در نتیجه هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست؛ چرا که هر سه قوه با هم هستند و از این رو اگر در انجام وظایفشان تعلل بورزند و کوتاهی کنند صددرصد مقصر هستند؛ چون دیگر هیچ بهانه‌ای نیست. هیچ کس هم نمی‌تواند کارشکنی کند و همه چیز هم در اختیارشان است.بنابراین، باید به میدان بیایند. رهبری هم وقتی این سه قوه با یکدیگر هماهنگ هستند، قطعا حمایت می‌کنند در نتیجه مشکلی وجود نخواهد داشت.

– چرا وضعیت اقتصادی کشور تا این حد به هم ریخته است و مردم در فشار معیشتی هستند؟! مخصوصا طلاب حوزه علمیه قم و طلاب سراسر کشور تحت فشارهای معیشتی هستند. حتی خبری در فضای مجازی منتشر شده که طلاق در خانواده بسیاری از طلاب رخ داده است. در واقع به دلیل مشکلات معیشتی و شهریه مختصر(که به 300 یا 500 هزار تومان هم نمی‌رسد) به سختی زندگی می‌کنند.بنابراین، هیچ عذر و بهانه‌ای نیست و آقایان باید کار کنند هم مجلس هم دولت و هم قوه قضاییه با یکدیگر همسو و همفکر هستند و در همه مسائل باید با قدرت پیش بروند.

– با توجه به تجربیات و سوابقی که آقای روحانی دارد از نظر بنده، مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است چون اصلا قابل مقایسه با فرد دیگری نیست. آقای روحانی از هر جهت شایستگی دارد. در واقع آقای روحانی و آقای ناطق نوری که چهره‌ای با سابقه و دارای سوابق درخشان و خدمات بالایی است بهترین گزینه‌ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش روزنامه اصولگرایی که دیدار روحانی با رهبری را مشابه ملاقات معاویه با امام علی دانست: حرف خودمان نبود،حرف فرد دیگری را نقل کردیم!

پیام دیدار روحانی با رهبری برای اصولگرایان چه بود؟

واکنش واعظی به محتوای منتشر شده از دیدار روحانی با رهبری

21217

پست بعدی

جهش قیمت ها در بازار رمزارزها

ی ژانویه 2 , 2022
فارس به نقل از کوین مارکت کپ نوشت: در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد رشد نسبی قیمت ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین بودیم. در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت‌بیت‌کوین ۰.۵ درصد بالا رفت و به۴۷ هزار و ۲۶۱ دلار رسید. این قیمت با وجود رشد امروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000