امیکرون هم می‌تواند کشنده باشد/ مردم بهداشت را رعایت کنند

امیکرون هم می‌تواند کشنده باشد/ مردم بهداشت را رعایت کنند

ایرنا نوشت: مسوول بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت استان اصفهان گفت: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، تمام انواع ویروس کرونا از جمله سویه جدید می‌تواند منجر به ابتلا شدید یا مرگ افراد شود.

رضا فدایی، روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه تاکید کرد": لذا نبایستی ویروس اومیکرون را خفیف قلمداد کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت بود، زیرا زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود، خواه‌ناخواه تعداد بستری‌ها هم زیاد می‌شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت از سویه اومیکرون بعنوان "جهشی که نگرانی را با خود به همراه دارد" نام می‌برد لذا اومیکرون بدلیل ۵۰ جهشی که داشته در همین دسته قرار می‌گیرد که باعث می‌شود بسیار مُسری‌تر از سویه‌های دیگر شیوع پیدا کند.

فدایی، آمار چند روز پیش افراد مبتلا در آمریکا را ۴۸۶ هزار مورد جدید بیان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با موج‌های قبلی بی‌سابقه بوده که بدلیل شیوع سویه جدید اومیکرون است و چنین ویروسی با قدرت انتشار بالا می‌تواند در سطح طبیعت، جانشین سویه‌های دیگر کرونا شود.

مسوول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان اظهار داشت: تست اومیکرون از بیمارانی که کمتر از ۳ ماه گذشته با این بیماری درگیر بوده و در "آی سی یو" بستری شده باشند، گرفته می‌شود.

وی با بیان‌اینکه تشخیص اومیکرون در دستور کار است و در همین راستا بشکل محدود کیت‌های "پی سی آر" را از وزارت بهداشت وارد کرده‌ایم، اظهار داشت: مقابله با سویه جدید ویروس از نظر قرنطینه و توصیه بهداشتی و دارو و درمان، هیچ فرقی با سویه‌های دیگر ندارد.

بیشتر بخوانید:

مینو محرز: هنوز هم از واکسن برکت دفاع می‌کنم/ ترجیح دادم مدتی مصاحبه نکنم

چقدر باید از امیکرون بترسیم؟

۲۳۵۲۳۱

پست بعدی

ببینید | روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل

ش ژانویه 1 , 2022
نقاشی شنی روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار شهیدحاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش را ببینید. دریافت 10 MB 264 262

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000