ایران در گردشگری سلامت وضعیت خوبی ندارد

ایران در گردشگری سلامت وضعیت خوبی ندارد

مهر نوشت: رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین موارد خدمات‌ گردشگری سلامت در حوزه زنان و زایمان است، زیرا در این تخصص از جایگاه خوبی در سطح دنیا برخورداریم‌.

حبیب ملک‌پور، در کنفرانس ملی مدیریت گردشگری و خدمات سلامت بین‌الملل، اظهار کرد: گردشگری سلامت حوزه گسترده‌ای است که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود، در این خصوص باید از ظرفیت وزارتخانه‌های بهداشت، امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایت استفاده را کرد.

وی ادامه داد: باید این سه حوزه در کنار هم قرار بگیرند و نرم‌افزار ویژه جذب و پذیرش ورود و خروج، هتلینگ و درمان گردشگر سلامت ایجاد شود و در این مسیر باید سیکل معیوبی که باعث عدم ایجاد روند برون‌سازمانی مطلوب شده است برطرف گردد.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران ایرانی و غیرایرانی حوزه سلامت به دنبال رضایت‌مندی حداکثری بیماران هستیم، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بیمار با خاطره‌ای خوش از اینجا برود و پس از بازگشت به زادگاهش معرف حضور دیگر گردشگران حوزه سلامت باشد. گرچه وضعیت خوبی در حوزه گردشگری سلامت نداریم، اما وجود برخی موارد می‌تواند موجب رونق بخشی شده و در این حوزه اثرگذار باشند؛ همچنین در خصوص نوع خدمات ارائه شده هم باید بگوییم که بیشترین موارد خدمات‌گیرنده در زمینه گردشگری سلامت در حوزه زنان و زایمان هستند، زیرا در این تخصص در سطح دنیا از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و به همین جهت میل و رغبت گردشگران سلامت جهت انجام زایمان‌هایشان در ایران بالا است.

وی با اشاره به اینکه خدمات گردشگری سلامت در بیمارستان‌ها در محل ویژه بیماران بین‌الملل ارائه می‌شود، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه چهارم کشور در بحث جذب گردشگر سلامت در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: نقطه قوت کشور ما در امنیت بالا، جاذبه‌های گردشگری بالا در حوزه‌های مختلف همچون سلامت، ارائه خدمات گردشگری با پایین‌ترین نرخ ارزی ممکن دنیا، داشتن پزشکان نخبه و مراکز درمانی خوب بوده اما در سوی مخالف در موضوعاتی همچون بازاریابی، آگاهی کشورهای هدف از امکانات، همگرایی، روابط برون سازمانی، حضور در رویدادهای بین‌المللی، زیرساخت‌های الکترونیکی جامع و مناسب گردشگری سلامت، اتفاق نظر جهت انتخاب بهترین گزینه، تعریف درست در خصوص افزایش جذب اعتبارات از طریق گردشگران سلامت، بضاعت، نظارت، برخورد مناسب با دلالان حوزه سلامت، آموزش درست و به‌روز و داشتن نظام مشترک و یکنواخت قیمت‌گذاری ضعیف هستیم.

ملک پور با اشاره به اینکه معتقدیم که بیمارستان‌ها خودشان باید با تبلیغ درست تسهیل‌گر در امر جذب گردشگر سلامت باشند و اینکه از دیگران انتظار انجام این کار را داشته باشند ضعف است، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر تمامی موارد بازنگری شده و تا آنجایی که می‌توانیم مسیرهای پیشرفت و توسعه را در همه عرصه‌ها از جمله گردشگری سلامت فراهم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم در کنار تمامی اولویت‌هایی که داریم، خط قرمزهایی هم لحاظ شده و در رأس همه چیز باید آبروی نظام سلامت کشور حفظ و در مسیر بالندگی این عرصه بیش از پیش تلاش شود.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

خبر مهم رییس سازمان برنامه درباره بودجه ۱۴۰۱/ ریخت‌وپاش‌ نمی‌کنیم

پ دسامبر 30 , 2021
رییس سازمان برنامه وبودجه کشور اعلام کرد: برای بستن بودجه بدون کسری، دولت نخستین قدم را با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های خود (به غیر از حقوق) محکم برداشته است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مسعود میرکاظمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برای بستن بودجه بدون کسری؛ دولت نخستین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000