حکم رئیس فرهنگستان علوم برای رضا فرجی دانا

حکم رئیس فرهنگستان علوم برای رضا فرجی دانا

رضا فرجی دانا، طی حکمی از سوی دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، به سمت دبیر فرهنگستان علوم منصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، رضا فرجی دانا طی حکمی از سوی دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، به سمت دبیر فرهنگستان علوم منصوب شد.

در بخشی از حکم صادر شده از سوی رئیس فرهنگستان آمده است: نظر به شایستگی‌های محرز علمی و اخلاقی و سابقه لیاقت و درایت جنابعالی در مدیریت دانشگاه و علم کشور و با توجه به شأن و اهمیتی که دبیر به عنوان رکن فرهنگستان دارد به این سمت منصوب می‌شوید.

رئیس فرهنگستان همچنین از زحمات و خدمات چندین ساله حسین نمازی در سمت دبیر فرهنگستان تشکر و سپاسگزاری کرد.

رضا فرجی دانا متولد ۱۳۳۹ در قم، دارای مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه واترلو کانادا و در حال حاضر استاد تمام پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران است. وی از سال ۱۳۸۷ عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است و چندین دوره ریاست شاخه مهندسی برق و کامپیوتر گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم را به عهده داشته است.

از جمله سوابق اجرایی فرجی دانا می‌توان به ریاست مرکز انفورماتیک، ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر، و ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران اشاره کرد. رضا فرجی دانا در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴، رئیس دانشگاه تهران بوده است. ایشان در دولت یازدهم و به مدت یک سال وزیر علوم تحقیقات و فناوری بوده و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ مشاور رئیس جمهور در امور علمی و آموزشی بوده است. فرجی دانا همچنین مشاور عالی رئیس دانشگاه تهران، رئیس توسعه مهندسان برق و الکترونیک شاخه ایران و رئیس انجمن آموزش مهندسی ایران بوده است.

/6262

پست بعدی

سردار پاکپور: توان موشکی ایران در تراز ‌دنیاست/ در زمین، دریا و هوا بسیار قدرتمند هستیم‌

چ دسامبر 29 , 2021
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز سپاه و نیروهای مسلح کشور قدرتمندتر از همیشه شده‌اند، گفت: توان موشکی ایران در تراز اول موشکی دنیاست و در زمین، دریا و هوافضا بسیار قدرتمند هستیم به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی سپاه استان قم، سردار محمد خاکپورر امروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000