شایعات درباره استغفای کدام وزیر شبیه شوخی تلخ است؟ / سخنگوی دولت توضیح داد

شایعات درباره استغفای کدام وزیر شبیه شوخی تلخ است؟ / سخنگوی دولت توضیح داد

بهادری گفت : بنا شد آیت الله رئیسی احتمالا در اوایل سال جدید میلادی سفری به مسکو داشته باشند .

به گزارش خبرآلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود، سالروز میلاد پیامبر بزرگ حضرت عیسی مسیح (ع) را به همه مسیحیان و مسلمانان جهان، به ویژه هموطنان مسیحی‌ تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد بتوانیم از راه انبیا و صالحان پیروی کنیم.
وی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: در آستانه سالروز حماسه نهم دی قرار داریم که یادآور بصیرت و ایستادگی مردم در راه ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی و جمهوریت نظام است.
بهادری جهرمی همچنین از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به نماد عدالت‌طلبی و مبارزه با تروریسم یاد کرد و گفت: این روزها به سالگرد اقدام تروریستی دولت جنایتکار آمریکا علیه ایشان و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان، نزدیک می‌شویم، همانطور که بارها گفته شده، راه این شهیدان عزیز ادامه خواهد یافت و پیگیری‌های حقوقی علیه عاملان و آمران این حادثه دنبال خواهد شد.
سخنگوی دولت در تشریح اهم مصوبات هفته اخیر هیات دولت بیان داشت: تعیین نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان از جمله این مصوبات بود که بر اساس آن، دولت در راستای تکلیف قانونی و به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و در اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین کرد.
وی توضیح داد: طبق این مصوبه، بهای برق مشترکان کم‌مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برابر صفر محاسبه می‌شود و با هدف تشویق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و مصرف خود را در ماه‌های گرم نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می‌دهند، به میزان کاهش مصرف نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل، پاداش صرفه‌جویی معادل هزینه تأمین برق پرداخت می‌شود.
بهادری جهرمی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، برای خانوارهای دارای بیش از یک واحد مسکونی، مجموع مصارف واحدهای مزبور محاسبه صورتحساب مبنای عمل قرار می‌گیرد و مصارف مشمول معافیت قانونی، شامل مراکز نیکوکاری و خیریه و مراکز بهزیستی و نگهداری جانبازان، معلولین، سالمندان، کودکان و …) خواهد بود.

وی با اشاره به حضور استاندار خوزستان در جلسه هیات دولت گفت: حضور استانداران در برخی از جلسات دولت از وعده‌های مطرح شده در ابتدای دولت بود و در همین راستا استاندار محترم خوزستان به عنوان اولین استاندار در جلسه دولت حضور پیدا کردند و در خصوص موضوعات مهم استان و برنامه‌های توسعه‌ای گزارشی ارائه و وزرای محترم هم در این زمینه دیدگاه های خود را بیان کردند.

ضرورت رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی با توجه به سویه جدید کرونا

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به سویه جدید کرونا اظهار داشت: در ایام اخیر با سویه جدید کرونا که شیوع آن سرعت زیادی نسبت به سویه های قبلی دارد مواجه هستیم. قدرت و سرعت سویه اومیکرون قابل مقایسه نیست. ضمن دعوت از هموطنان عزیز برای تزریق دوز سوم واکسن ، رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید همچنان جدی گرفته شود.

برگزاری شورای عالی اشتغال و اهتمام دولت به بیکاری جوانان

بهادری جهرمی اظهار داشت: شوراهای عالی متعددی که مدت ها برگزار نمی شد، در دو هفته اخیر به ریاست رئیس جمهور محترم برگزار شد. از جمله دومین جلسه شورای عالی اشتغال به فاصله کوتاهی مجدد برگزار شد، که نشان از اهتمام دولت به حل مشکل بیکاری جوانان و تقویت و توسعه اشتغال دارد.

برنامه سفر رئیس جمهور به مسکو

سخنگوی دولت در خصوص برنامه سفر رئیس جمهور به مسکو گفت: در استمرار تعاملات راهبردی ایران و روسیه آقای پوتین از رییس جمهور کشورمان دعوت کردند، بنا شد آیت الله رئیسی احتمالا در اوایل سال جدید میلادی سفری به مسکو داشته باشند که این سفر در چارچوب تقویت تعاملات بین المللی با کشورهای جهان و به ویژه کشورهای منطقه انجام می شود. مسائل دوجانبه، منطقه ای، با محوریت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی مذاکرات خواهد بود که معاونت سیاسی دفتر رییس جمهور در حال برنامه ریزی و آماده سازی مقدمات سفر هستند.

بنای دولت تغییر اتوبوسی مدیران نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص روند کند انتصاب مدیران در دولت گفت : مطالبه ای که مطرح کردید از جمله مطالبات به حقی است که مستمرا از بدنه مدیریتی دولت و از جمله در سفرهای استانی از رئیس جمهور محترم پیگیری می شود.رییس جمهور محترم هم در جلسه اخیر هیات دولت بر لزوم تصمیم گیری هرچه سریعتر برای تثبیت مدیران شایسته یا تغییر مدیران ناکارآمد و جایگزینی با افراد شایسته تاکید کردند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: بنای دولت تغییر اتوبوسی مدیران نیست. بلکه مبنا شایسته سالاری، کارآمدی و اعتقاد به حرکت تحولی و فعالیت شبانه روزی برای مردم است. لذا تسریع در تعیین تکلیف مدیران، تثبیت یا جایگزین کردن افراد شایسته تر مورد تاکید قرار گرفته است.

دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد

سخنگوی دولت در خصوص وضعیت منابع ارزی کشور گفت: کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نمی شود با شرایط عادی قیاس کرد، اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد. وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده و با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنها است مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش های ارزی باید بود.

فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کاملا واقع بینانه پیش بینی شده است

بهادری جهرمی در خصوص تحقق میزان فروش نفت در لایحه بودجه سال آینده گفت: فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کاملا واقع بینانه پیش بینی شده و قابل دسترس است و با اقدامات دیپلماتیک و تعاملات بین المللی دولت، حدوداً همین میزان فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در ماه های اخیر محقق شده است. لذا این درآمدهای ارزی پیش بینی شده لایحه بودجه، مبتنی بر شرایط فعلی است، هرچند که با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی به خصوص ارتباط با همسایگان شرایط بهتری پیش بینی می شود. به عنوان مثال از ابتدای سال تا پایان آذرماه؛ کل تأمین ارزی که در کشور و برای واردات تمام کالاها صورت گرفته، معادل ۴۰میلیارد دلار است که از مجموع ارز تامین شده در ۱۲ ماه سال گذشته بیشتر است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: رییس جمهور محترم هم پیش از این بارها تاکید کردند مذاکرات را با زندگی مردم گره نمی زنیم و همزمان با اقداماتی که به منظور رفع تحریم ها و دفاع از حقوق مردم انجام می شود ، اقدامات لازم برای خنثی سازی تحریم ها در دستور کار قرار دارد.

دسترسی مردم به شبکه فضای مجازی، پرسرعت، با کیفیت، ارزان و امن از حقوق مهم شهروندی است

بهادری جهرمی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربرد فضای مجازی، طرحی است که از سوی تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تهیه و به مجلس ارائه شده است. وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت نظرات کارشناسی خود و بسیاری از نگرانی های مردم، اصحاب رسانه و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در خصوص طرح مزبور را جمع بندی و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی بیان داشت: دولت عمیقا معتقد است دسترسی مردم به شبکه فضای مجازی، پرسرعت، با کیفیت، ارزان و امن یکی از حقوق مهم شهروندی است و دولت خود را مکلف به بهبود وضعیت اینترنت و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی قانونی می داند. در همین راستا در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، به پیشنهاد وزارت ارتباطات بر لزوم بهره گیری از منظومه های ماهواره ای برای تامین اینترنت مناطق دور افتاده و ایجاد پایداری و ارتقای کیفیت شبکه تصمیم گیری شد.

دولت سیزدهم میراث دار تورم های سنگین سالهای اخیر است

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت کالاها گفت: برای درک وضعیت موجود و ارزیابی آن دو مساله مهم را باید در نظر گرفت. اول بیماری های زمینه ای اقتصاد کشور و دوم گران فروشی های خلاف ضابطه. در خصوص مورد اول باید درک کرد که دولت سیزدهم میراث دار تورم های سنگین سالهای اخیر است.

وی افزود: تورم امروز آثار تصمیمات گذشته و ناشی از بیماری های زمینه ای اقتصاد ایران است که نیازمند اصلاحات ساختاری در نظام بودجه ریزی، بانکی و ارزی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده و این اصلاحات از برنامه های اساسی دولت است. برای کنترل و کاهش تورم، کنترل رشد نقدینگی و کسری بودجه در دستور پیگیری است که در همین مدت کوتاه دوره مدیریتی دولت سیزدهم، رشد نقدینگی کاهش داشته و دولت موفق شده است ۱۲ واحد درصد از رشد پایه پولی جلوگیری کند که منجر به کاهش فشار تورمی هم شده است.

مبارزه با گران فروشی و پایش دائمی قیمت ها در حال پیگیری است

سخنگوی دولت تاکید کرد: مبارزه با گران فروشی و پایش دائمی قیمت ها و دسترسی مردم به اجناس توسط ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است و جلسات آن به صورت منظم و هفتگی توسط معاون اول در حال برگزاری است.هفته گذشته یکی از جلسات آن به ریاست رییس جمهور برگزار شد. وفور کالاهای اساسی در بازار، اصلاح زنجیره توزیع و افزایش تیم های بازرسی و برخورد با اخلالگران بازار و کنترل قیمت ها از موضوعاتی بود که پیگیری می شود . در این زمینه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت و سازمان تعزیزات حکومتی همکاری های مشترک دارند.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای ارز ۴۲۰۰ گفت: همانگونه که معاون اول محترم رییس جمهور اعلام کردند دولت هیچ برنامه کوتاه مدتی برای حذف ارز ترجیحی دارو و گندم ندارد و تامین ارز ترجیحی برای گندم و ارز ادامه دارد. در خصوص برنامه های بلند مدت هم طبعتا باید منتظر تصمیمات مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ باشیم.

وی افزود: البته در راستای اصلاحات ساختاری بلندمدت، یکی از فرضیه ها اصلاح نظام پرداخت یارانه، اصلاح در حوزه دارو است به نحوی که یارانه حمایتی دولت مستقیماً جامعه هدف را مورد پوشش قرار دهد. یعنی ارز به سازمان های بیمه گر اختصاص یابد تا مصرف کننده واقعی از آن بهره مند شود. لذا یارانه ها حذف نمی شود بلکه هدفمند می شوند.

هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد

سخنگوی دولت در خصوص شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد. دولت به دنبال توزیع عادلانه تر یارانه بنزین است و طرحی برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین به صورت آزمایشی در دو جزیره پیش بینی شده است. براساس این طرح بنزین به افرادی که خودرو هم ندارند اختصاص می یابد. تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و یارانه ای یا معادل آن به آنها تعلق نمی‌گرفت. موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند. بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به شایعاتی در خصوص قیمت بنزین تاکید کرد: همانطور که پیش از این اعلام شد، دولت سیزدهم، اهل تصمیمات یک شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست.

این دولت، دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم صادقانه با مردم گفت و گو می کند. اینگونه نگرانی ها و شایعات ناشی از بی صداقتی و نامحرم دانستن مردم در گذشته است که به اعتماد عمومی آسیب رسانده است و از گذشته برای این دولت به ارث گذاشته شده است. هر برنامه ای که برای اصلاح ساختارهای بودجه ریزی، بانکی، ارزی، یارانه ای و غیره باشد که در بدنه کارشناسی و تصمیم گیری دولت به جمع بندی و تصمیم قطعی برسد را اعلام خواهیم کرد و مردم را از قبل در جریان هر برنامه اصلاحی قرار می دهیم.

دولت در همین راستا انجام آزمایشی تخصیص بنزین به هر کدملی به جای هر خودرو در دو جزیره کشور را اجرا خواهد کرد تا ضمن اطلاع مردم از جزییات، از نظرات کارشناسان و ابعاد اجرایی طرح در طول اجرا آگاه شود.

سرمایه گذاری برای ساخت پالایشگاه در چارچوب قانون است و منع قانونی ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر غیرقانونی بود پیش بینی ساخت پالایشگاه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: براساس بند ب ماده۳ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴، دولت مکلف است هشتاد درصد از ارزش مجموع سهام بنگاه های دولتی در هر فعالیت مشمول گروه دو این قانون را واگذار کند. البته در تبصره یک همین بند، دولت مجاز شده است به منظور حفظ سهم بهینه بخش دولتی در فعالیت های همین گروه دو که پالایشگاه ها را نیز شامل می شود، به میزانی سرمایه گذاری کند که سهم دولت از بیست درصد ارزش این فعالیت ها در بازار بیشتر نباشد.لذا سرمایه گذاری برای ساخت این پالایشگاه در چارچوب قانون است و منع قانونی ندارد.

وی افزود: از طرفی در متن لایحه دولت به صراحت نوشته شده است که این پالایشگاه با مشارکت بخش غیر دولتی احداث خواهد شد و وجه غالب پالایشگاه غیردولتی خواهد شد. اما اگر سرمایه گذاران بزرگ برای مشارکت ابراز تمایل نکنند دولت مجبور است این پالایشگاه را براساس موارد مورد اشاره راسا احداث کند که در این صورت در متن لایحه به صراحت آمده است که پس از بهره برداری از این پالایشگاه ظرف یک سال به بخش غیر دولتی واگذار خواهد شد.

شایعات در خصوص استغفای وزیر اقتصاد به یک شوخی تلخ شبیه است

سخنگوی دولت در پاسخ به شایعه استعفای وزیر اقتصاد گفت: این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است و ارزشی برای پاسخ ندارد. وزیر محترم اقتصاد جزو فعال ترین، با انگیزه ترین و پرکارترین وزرای دولت هستند که در جلسات هیات دولت حضور فعال و موثر دارند. در جلسات ستاد اقتصادی دولت هم از افراد فعال و موثر در برنامه ریزی و تصمیم گیری های اقتصادی دولت است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ تند جهرمی به ادعای فضایی سخنگوی دولت رئیسی

آغاز بکار بهادری جهرمی با کنایه به دولت روحانی/ امروز فرزندان ما طعم شیرین حضور در ورزشگاه‌ها را می‌چشند!

2121

پست بعدی

کدام وزیر احمدی نژاد با مدرک الهیات و معارف، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ شد؟

س دسامبر 28 , 2021
تسنیم نوشت : عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ از انتخاب رئیس این کمیسیون خبر داد. رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، از انتخاب اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد. وی افزود: در این جلسه با انتخاب اعضا حمیدرضا حاجی بابایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000