بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس / هدف : برقراری نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد

بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس  / هدف : برقراری نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد

ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تصویب این طرح در مجلس و تایید نهایی آن شاهد نوعی نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد کارکنان دولت باشیم.

«مجید انصاری» در مورد طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به کمیته خاصی واگذار شده و اقدامات خوبی برای تهیه و تنظیم آن صورت گرفته است، البته اگر دولت لایحه‌ای در این زمینه ارائه دهد، اولویت با لایحه دولت است و گرنه بزودی این طرح در صحن علنی مجلس شورای بررسی خواهد شد.

طرح ساماندهی کارکنان دولت درپی تحقق عدالت نسبی در حوزه دستمزد است

نماینده مردم ممسنی و رستم با اشاره به تنوع قراردادهای کارکنان دولت گفت: بر اساس رصد انجام شده قریب به ۲۶ نوع قرارداد در سازمان‌ها و دستگاههای مختلف کشور وجود دارد که این زیبنده نظام اداری و حکمرانی جمهوری اسلامی نیست امیدواریم این مساله در قالب لایحه و یا طرح تعیین تکلیف شده و به نتیجه مطلوبی برسد.انصاری با بیان اینکه دولت آمار دقیقی از تعداد کارکنان غیررسمی خود ندارد، گفت: آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد برخی از کارکنان دولت شرکتی، حجمی و قراردادی هستند که مشمول طرح ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مصوبه کمیسیون اجتماعی در مورد ساماندهی کارکنان دولت نهایی نیست، گفت: این طرح همانند هر طرح و لایحه ای بعد از بررسی در صحن علنی باید به تایید شورای نگهبان هم برسد. تلاش کمیسیون اجتماعی این است که با تصویب و تایید نهایی این طرح، قراردادهای کارکنان دولت ساماندهی شود و نوعی نظم بخشی وعدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد در کشور برقرار شود.

بیشتر بخوانید :

مخالفت کیهان با افزایش حقوق کارمندان/ این افزایش به ضرر کارمندان است

عضو هیئت رئیسه مجلس : افزایش حقوق کارمندان تورم زاست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس قانون شدن طرح ساماندهی را تقویت کننده نظام بوروکراتیک کشور و زمینه ساز ارتقای کارآمدی دولت ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین گلایه کارکنان دولت این است که در یک اداره و سازمان افراد با کار یکسان حقوق و دستمزد متفاوت دریافت می کنند که این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون مواد ۵ تا ۷ این طرح در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طرح چنانچه کارکنان غیررسمی پیش از این در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده باشند، به ازای هر سال سابقه ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه می‌شود.

انصاری اضافه کرد: همچنین در صورت تصویب و تایید نهایی این طرح، نیروهای قراردادی و کارگری که دارای شناسه شغلی نیستند با همین وضع موجود حفظ شوند و در صورت شرکت در آزمون به ازای هر سال، ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه خواهد شد.سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اشخاص موضوع ماده ۵ این طرح موظف هستند، حسب تعیین سازمان امور استخدامی کشور و برای دستگاه‌های غیرتابعه اداری و استخدامی با نظر بالاترین مقام دستگاه از طریق نشر آگهی آزمون، در آن شرکت کنند تا مراحل استخدامی آن‌ها طی شود. ضمن اینکه افراد بالاتر از ۲ سال از کارسنجی مستثنی می‌شوند.

21217

پست بعدی

ترکیه در ثبت جهانی خوشنویسی، بهتر از ما عمل کرده است

س دسامبر 21 , 2021
حمیدرضا قلیچ‌خانی، استاد شناخته‌شده و باسابقه خوشنویسی می‌گوید آن‌چه ایران با عنوان «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» در یونسکو ثبت کرده است، درواقع گزارش‌ کار انجمن خوشنویسان ایران طی ۴۰ سال گذشته است و نه خوشنویسی ایرانی. نرگس کیانی: پرونده خوشنویسی ایران با عنوان «برنامه ملی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000