ابهام زدایی از مشمولان طرح رتبه بندی معلمان / معلم کیست؟

ابهام زدایی از مشمولان طرح رتبه بندی معلمان / معلم کیست؟

ایرنا نوشت: رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان هر پنج سال رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: هر کسی که در حکم او عنوان «معلم» آمده و به او گفته شده در بخش دیگری مشغول به فعالیت باشد شامل رتبه‌بندی معلمان می‌شود.

علیرضا منادی سپیدان خاطرنشان کرد: با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، نه تنها از کسی حقوق کسر نمی‌شود بلکه حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به حقوق هر معلم اضافه می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: اگر حقوق همه یکسان باشددر صورت مشخص شدن رتبه، به ازای هر رتبه افزایش حقوق خواهیم داشت. رتبه اول ۱۰ درصد، رتبه دوم ۱۵ درصد؛ اگر معلمی رتبه دوم باشد هم ۱۵ درصد افزایش رتبه بندی را دریافت می‌کند و هم ۱۰ درصد افزایش حقوق را. طبق قانون برای حقوق سقف تعیین شده و هیچ معلمی کمتر از هشت میلیون تومان حقوق نخواهد گرفت.

رییس کمیسیون آموزش: معلمان هر پنج سال رتبه‌بندی می‌شوند

وی در پاسخ به اینکه آیا این امر شامل همه قراردادها می‌شود یا نه، گفت: هر کسی که در حکم او «معلمی» آمده است و معلم باشد و به او گفته شده باشد که کار دیگری هم انجام دهد مثلاً کانون را بچرخاند هم در لایحه رتبه‌بندی قرار می‌گیرد.

معلمان هر پنج سال رتبه بندی می‌شوند

منادی ادامه داد: رتبه آخر استاد معلم است و ۵۲ درصد افزایش حقوق دارد. دولت گفته بود هر ۶ سال رتبه بندی انجام شود اما طبق مصوبه مجلس معلمان هر پنج سال رتبه بندی می‌شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحات درباره چگونگی پرداخت حقوق براساس حکم، گفت: حقوق سر جای خود محفوظ است. در حکم، فوق العاده ویژه رتبه بندی اضافه می‌شود و همچنین یک تفاوت تطبیق هم می‌آید که اگر معلمی پایین‌ترین حکم یعنی آموزشیاری داشته باشد که چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرد با توجه به اینکه گفته بودیم سقف حقوق نباید کمتر از هشت میلیون باشد، در اینجا تفاوت تطبیق مطرح و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تفاوت تطبیق در آن لحاظ می‌شود که این امر بازنشستگی را هم در بر می‌گیرد.

وی درباره واکنش سازمان برنامه و بودجه، گفت:رییس سازمان برنامه و بودجه در مجلس موضوع تفاوت تطبیق را پذیرفت. نماینده دولت در مجلس گفته بود که ما قول برای ۱۴۰۰ نداده ایم که من اعتراض کردم و گفتم رییس سازمان برنامه و بودجه با این امر موافقت کرد و رییس مجلس خطاب به نماینده دولت گفت با روسای قوا به نتیجه رسیدیم که این موضوع از شهریور امسال اجرایی شود و ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز سال آینده در بودجه قرار بگیرد.

بودجه آموزش و پرورش ۱۳ درصد کل بودجه کل کشور است

منادی، بودجه آموزش و پرورش از ۸ درصد بودجه عمومی کشور ارزیابی کرد و گفت: گفته بودند ۱۳ تا ۱۴ درصد و حتی برخی اعلام کردند ۲۰ درصد بودجه آموزش و پرورش از محل بودجه عمومی تامین شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم ادامه داد: ۲۵ هزار میلیارد تومان هم برای بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است و دولت در این لایحه بودجه آن را گنجانده است. بودجه آموزش و پرورش ۱۳ درصد کل بودجه کل کشور است و رشد و ارتقای خوبی پیدا کرد.

21217

پست بعدی

ماهور الوند: فرهاد اصلانی از قصد مرا تحویل نمی‌گرفت

ی دسامبر 19 , 2021
ماهور الوند، بازیگر سینما در برنامه «کافه‌آپاراتِ» فریدون جیرانی از نحوه برخورد فرهاد اصلانی در پیش‌تولید فیلم سینمایی «دختر» با خود گفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماهور الوند، بازیگر، مهمان فریدون جیرانی در برنامه «کافه‌آپارات» شد. او در مورد محوه برخورد فرهاد اصلانی در فیلم «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000