امام جمعه یاسوج از گرانفروشان / زندگی بی‌برکت امروز به دلیل همین بی انصافی هاست

امام جمعه یاسوج از گرانفروشان / زندگی بی‌برکت امروز به دلیل همین بی انصافی هاست

فارس نوشت: امام جمعه شهر یاسوج از وضعیت کنونی بازار شهر یاسوج و گرانفروشی استثنایی در مرکز استان به شدت انتقاد کرد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به اماناتی که در دست انسانها در روی زمین قرار گرفته گفت: اهل بیت عصمت و طهارت امانت خداوند بر روی زمین بوده و هستند جاهایی خیانت کرده ایم آنها از آن عرش به فرش آمدند تا ما را با معنویت و اخلاق و زیبایی ها آشنا کنند اما همه آنها از دم تیغ گذراندیم و خیانت کردیم.

امام جمعه شهر یاسوج به برخی مسائل اخلاقی اشاره کرد و گفت: خیانت در شأن انسان نیست تا چه برسد به مسلمان و شیعه خشونت در رفتار و گفتار مسلمان جایگاهی ندارد معصوم علیه السلام می فرماید اهل سلام به دیگران باشید سلام کردن مستحب و جواب دادن آن واجب است ۷۰ حسنه برای آن در نظر گرفته شده است مراقب همسایه خودتان باشید او را آزار و اذیت نکنید به ایتام محبت کنید مال آنها را نخورید دست بر سر آنها بکشید احوال آنها را بپرسید کار نیک انجام دهید تا خداوند از شما راضی باشد.

وی گفت: اما در مقابل خائنین به هر چیز که دستشان برسد از جان و مال و ناموس مردم خیانت می‌کنند برای مثال جایی خودرویی تصادف کرده بار آن روی زمین ریخته به جای آن که به کمک حادثه دیده برویم به مانند گرگ وحشی مال مردم را می‌بریم حرکتی زشت و ناپسند است به بیت المال و فرصت‌های خدمت خیانت می کنیم باید از روز قیامت و پاسخگویی ها بترسیم.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به موضوع بسیار مهم در مرکز استان اشاره کرد و گفت: مسئله گرانی در شهر یاسوج آزار دهنده است این گرانی در یاسوج استثنایی است و اصلا در هیچ کجای کشور نیست گرانی‌های عجیب و غریب برخی مربوط به دلیل عدم نظارت و برخی هم به دلیل بی‌انصافی است.

وی گفت: شخصی عنوان می‌کرد جنسی را در بیرون از یاسوج و در استان دیگر به قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریداری کرده و فرد فروشنده یاسوجی این کالا را از همان مکان به قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریده اما آن را در یاسوج به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به مردم می‌فروشد به این ظلم و بی انصافی می‌گویند.

حسینی تصریح کرد: وقتی فروشنده آن مسلمان شیعه و خریدار آن هم مسلمان شیعه است چنین بی‌انصافی برکت را از بازار خواهد برد و زندگی بی‌برکت امروز به دلیل بی انصافی است.

وی گفت: قیمت برخی کالاها در یاسوج ده ها برابر شهرهای دیگر ایران است این ظلم بوده و فکر نکنیم با ظلم و بی انصافی به جایی می‌رسیم لذا انصاف داشته باشیم و مسئولان ذیربط هم نظارت کنند و برخورد با چنین افراد گرانفروش را جدی بگیرند.

231

پست بعدی

فعال دانشجویی اصولگرا خطاب به تحلیل گر اپوزیسیون مقیم لندن: از «بچه‌ حزب‌اللهی‌ها» عذرخواهی کن

ج دسامبر 17 , 2021
فارس نوشت :دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی مطلبی در صفحه شخصی خود با اشاره مشخص شدن واقعیت ماجرای «گوهر عشقی» از یک تحلیلگر سیاسی ساکن لندن خواست بابت موضع و قضاوت نادرستش در این باره از افکار عمومی عذرخواهی کند. بزرگخور خطاب به علی علیزاده نوشته است: با توجه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000