هدف گذاری مجلس برای تحقیق و تفحص از بانک ها

هدف گذاری مجلس برای تحقیق و تفحص از بانک ها

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از بانک ها را می توان به صورت متمرکز دنبال کرد در عین حال گفت: اگر تحقیق و تفحص از بانک ها به سمت اصلاح فرایندها رود نتیجه مطلوب تری به دست می آید.

مجتبی یوسفی با اشاره به ضرورت تهیه یک نقشه راه و آسیب شناسی جامع از نظام بانکی کشور در تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی و دولتی، بیان کرد: هر چقدر تحقیق و تفحص ها به سمت اصلاح فرایندها حرکت کرده و در نهایت مجلس خودش بتواند قوانین را اصلاح کند، خیلی نتیجه مطلوب تری خواهد داشت. تجربه نشان داده هر گاه تحقیق و تفحص ها آماده شده و به نهادهای دیگر چه قوه مجریه و چه قوه قضاییه باز می گردد، به نتیجه نخواهد رسید. هرچقدر این تحقیق و تفحص ها به صورت جامع تر انجام شده و یک نقشه راه برای اصلاح فرآیندها ارائه کند و در نهایت ختم به قوانین و دستورالعمل ها شود قطعا نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: بر این اساس خیلی از تحقیق و تفحص ها می تواند به صورت یکپارچه دنبال شود. در خصوص بانک ها نیز می توان به صورت متمرکز آن را دنبال کرد اما یک نکته را نباید فراموش کرد سیستم بانکی ما اینقدر دچار مشکلات ساختاری است، نیازمند بررسی موشکافانه است. متاسفانه امروز هر کسی در کشور توانسته صاحب رانتی شود، با سیستم بانکی ارتباطات خوب داشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که مردم برای دریافت یک وام ۵ میلیونی اینقدر تحت فشار هستند، یک فردی یک شب ۵ میلیارد تومان وام دریافت می کند. ما دیدیم یک فردی وامی از سیستم بانک دولتی گرفته و بانک خصوصی را افتتاح کرده و پول مردم را جمع کرده و سپس آنان را با مشکل مواجه کرده است.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

ببینید | اعتراف تاریخی فرمانده ارشد ارتش آمریکا در خصوص ناتوانی مقابل ایران

ش دسامبر 11 , 2021
مصاحبه فرمانده سنتکام ایالات متحده آمریکا در خصوص پیشرفت‌های روز افزون ایران و ناتوانی آمریکا در مواجه با این امر را ببینید.منبع:ایرنا دریافت 3 MB 266 262

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000