دلالان در حال بهره‌برداری از بازار خودرو هستند/ صنعت خودرو این گونه ضعیف شد

دلالان در حال بهره‌برداری از بازار خودرو هستند/ صنعت خودرو این گونه ضعیف شد

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: قیمت گذاری دستوری خودرو باعث شده که صنعت خودرو و قطعه آسیب ببیند و دلالان و واسطه ها بیشترین سود را از بازار خودرو ببرند.

امیرحسین جلالی درباره نحوه قیمت گذاری خودرو و فرآیندی که در این حوزه باید دنبال شود، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: یکی از مهم ترین مشکلات در صنعت خودرو، قیمت گذاری دستوری است؛ این موضوع سبب شده که خودرو با قیمت کارخانه به دست مصرف کننده واقعی نرسد و همواره دلالان و فرصت طلبان از این وضعیت بهره برداری کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو بیشتر از نیاز واقعی است و همین امر سبب شده در قرعه کشی ها شاهد ثبت نام میلیونی باشیم. برای پایان دادن به این مقوله و توزیع مناسب خودرو در بازار یک راه وجود دارد و آن فاصله گرفتن دولت سیزدهم از مقوله قیمت گذاری خودرو است.

دلالان در حال بهره‌برداری از بازار خودرو هستند/ صنعت خودرو این گونه ضعیف شد

این کارشناس صنعت خودرو گفت: فرآیند قیمت گذاری دولتی و شرایطی که شورای رقابت برای صنعت خودرو ایجاد کرد، باعث شد این صنعت روز به روز ضعیف تر شود و نتواند در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو به‌واسطه قیمت گذاری دولتی، متحمل ضرر و زیان شد، افزود: دلالان و واسطه ها از بازار خودرو سودجویی کردند و اجازه نمی دهند که مردم در آرامش و فارغ از نوسان نسبت به خرید خودرو اقدام کنند؛ اگر از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفته شود دیگر فرصت برای بهره برداری سودجویان فراهم نخواهد شد.

جلالی تصریح کرد: وضعیت بازار خودرو سبب شده که اقتصاد کشور هم دچار چالش های شود لذا با خروج از قیمت گذاری دستوری، می توان به سمت رشد کیفیت و افزایش تولید محصول حرکت کرد.

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

تزریق نزدیک به ۴۹ میلیون دز دوم واکسن کرونا در کشور

پ دسامبر 9 , 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۹۶ هزار و ۳۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. به گزارش خبرآنلاین، بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۸ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۶۵ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۴۵۰ نفر دُز دوم و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000