محرومیت ۴۳ درصد روستاها از اینترنت ثابت / شبکه «شاد» مشکل دار در استان های محروم

محرومیت ۴۳ درصد روستاها از اینترنت ثابت / شبکه «شاد» مشکل دار در  استان های محروم

ایرنا نوشت: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه ارتباطات توزیع متناسب امکانات صورت نگرفته است به نحوی که امروز ۴۳ درصد روستاها فاقد اینترنت ثابت هستند.

سید کاظم موسوی در نشست علنی روز سه شنبه در بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال ۳ درصد است در صورتی که در اسناد بالا دستی ۱۰ درصد پیش بینی شده است. این وزارتخانه ۷ درصد عقب است این موضوع باید حل شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اضافه کرد: در جزء ۲ الی ۶ بند «ی» تبصره ۶ وزارت ارتباطات چقدر به تکلیف خود عمل کرد است؟ دیوان محاسبات نظر مناسبی در این زمینه ندارد. ظرفیت ارتباطات بر اساس گزارش دیوان محاسبات ناقص است و مناسب نیست علت آن چیست؟

نماینده مردم اردبیل گفت: تحقق دولت الکترونیک به عنوان ابزار شفافیت به نتیجه مطلوب نرسیده است. پایگاه‌های اطلاعاتی دولت شفاف و مطابق با استاندارد نیست و اطلاعات برخی پایگاه‌ها قابل استناد نیست و فقط ۲۴ درصد پیشرفت مطلوب دارد.

وی تاکید کرد: توزیع متناسب امکانات در کشور در حوزه ارتباطات و در این وزارتخانه صورت نگرفته است به نحوی که امروز ۴۳ درصد روستاها فاقد اینترنت ثابت هستند و استانهای محروم کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، گلستان، کردستان، آذربایجان غربی و اردبیل در زمینه آموزش و شبکه شاد مشکل دارند.

2123219

پست بعدی

آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/در جلسه نمایندگان با وزیر کار چه گذشت؟

س دسامبر 7 , 2021
خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جلسه هم‌اندیشی امروز صبح نمایندگان با عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد. حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جلسه هم‌اندیشی برای اجرای سیاست‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000